«فیلشاه ایرانی» در آمریکا

به گزارش فناوری فرهنگی، سرپرست صداگذاری انیمیشن سینمایی «فیلشاه» تاکید کرد: براساس تجربه‌ای که از صداگذاری فیلم «محمد رسول الله (ص)» مجید مجیدی در مورد تاثیر افکت سالن بر فضای صوتی فیلم به دست آوردیم، تصمیم گرفتیم ضبط افکت سالن «فیلشاه» را در آمریکا انجام دهیم.

وی افزود: با وجود اینکه در ایران نیروهای متخصص در زمینه افکت سالن در حال فعالیت هستند، اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به کیفیت مطلوب در این زمینه دست یابیم. به همین منظور پس از هماهنگی با تهیه‌کننده، تصمیم گرفتیم تا از دپارتمان‌های تخصصی خارج از ایران استفاده کنیم.

مهدوی در ادامه تصریح کرد: خلق جهان صوتی در انیمیشن با توجه به ظرافت های خاص صوتی و جهان فانتزی موجود در آن، کار را به مراتب دشوار تر می کند. زیرا در این گونه از سینما، جهان صوتی فیلم از صفر خلق می شود. ما جهانی را برای کودکان و بزرگسالان خلق می‌کنیم که وجود خارجی ندارد و این کاملا متفاوت با فیلم های رئال است.

وی اضافه کرد: علاوه بر صداهای صحنه، ما برای تامین بخش اعظمی از صداهای موجود در فیلم‌های سینمایی از آرشیو استفاده می‌کنیم. ولی در صداگذاری انیمیشن حتی در استفاده از آرشیوها هم محدودیت هایی وجود دارد و اکثر افکت ها و صداهای فضاهای فانتزی پویانمایی، باید از ابتدا خلق شوند.

سرپرست صداگذاری انیمیشن سینمایی «فیلشاه» در انتها گفت: با توجه به آنکه این محصول در بخش خصوصی در حال تولید است و بخش خصوصی همواره با محدودیت های مالی مواجه است، بنده با آگاهی از این روند تولید و با همه این محدودیت ها تمام تلاشم را خواهم کرد که انیمیشن «فیلشاه» در بخش صداگذاری با کیفیتی مطلوب به مخاطبین ارائه شود.

صداگذاری انیمیشن «فیلشاه» دومین همکاری حسین مهدوی با گروه «هنرپویا» است. در کارنامه کاری این هنرمند صداگذاری فیلم‌های چون «گشت ٢»، «شاهزاده روم»، «من سالوادور نیستم»، «محمد رسول‌الله»، «استرداد»، «لانتوری»، «سی و سه روز» و … به چشم می‌خورد.

گروه «هنرپویا» اولین کنسرسیوم فرهنگی هنری در بخش خصوصی است که توسط موسسات فرهنگی هنری هفت سنگ و سلوک افلاکیان با شعار “فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید” پایه گذاری شده است. این گروه در اولین قدم انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را در سال ١٣٩۴ با همین شعار در سینماهای کشور عرضه کرد که توانست با فروش ۵ میلیارد تومانی، عنوان سومین فیلم پربیننده سال ٩۴ را از آن خود سازد.

منبع: نخست

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد