اسپینر؛ اسباب بازی که طی ۳ ماه یک چرخه صنعتی در چین ایجاد کرد!

به گزارش فناوری فرهنگی، هم اکنون در گوشه و کنار دنیا کمتر کسی را خواهید یافت که با وسیله ای تحت عنوان “اسپینر” آشنایی نداشته باشد. همان طور که می دانید این ابزار نو ظهور با هدف اصلی کاهش استرس و اضطراب افراد طراحی و تولید شده ؛ هر چند استفاده از آن خود به نوعی اضطراب آور است! اما به هر ترتیب برای اقتصاد چین بسیار مفید بوده است! اسپینر که در واقع یک اسباب بازی چرخنده جدید است، به محبوبیت قابل توجهی در سراسر دنیا دست یافته است به طوری که تنها ظرف مدت سه ماه پس از معرفی آن در چین، تولید صنعتی زنجیره ای اسپینر های مختلف کلید خورده است. همین وسیله ساده و به ظاهر کوچک گردش مالی قابل توجهی برای چرخه صنعتی چینی ها ایجاد کرده است.

با توجه به سطح تولید این اسباب بازی در استان های مختلفی از چین همانند گوانگ ژو، شنژن، گوانگ دونگ و چجیانگ می توان به تاثیر بی نظیر آن بر موارد مذکور پی برد. از طرفی دیده شده است حتی فروشگاه هایی که در زمینه اسباب بازی فعالیت ندارند نیز به فروش اسپینر ها در طرح ها و کیفیت های متفاوت می پردازند.

مدیری چینی ملقب به وانگ می گوید: اسپینر های مخصوص رفع استرس از ماه مارس تاکنون در این کشور به شهرتی مثال زدنی دست یافته اند و روزانه بیش از ۱،۰۰۰ عدد از آن ها فروخته می شود. وی با شرکت های فناوری محور نظیر Yike و Sheng Hui Xin در استان شنژن همکاری می کند.

قیمت اسپینر در چین از چند یوان تا چندین هزار یوان متغیر است اما عمدتا برای خرید یکی از آن ها باید بین ۲۵ تا ۵۸ یوان یعنی چیزی حدود ۳٫۶۸ دلار هزینه کرد. بنا بر گزارش های مختلف، قیمت انواع طلا، پلاتین و نقره این اسباب بازی به ۱۰،۰۰۰ یوان هم خواهد رسید.

به گزارش دریک آنلاین به نقل از پول نیوز، گسترش استفاده از اسپینر به حدی بوده است که بعضی از مدارس آمریکا و اروپا همراه داشتن آن در ساعات تحصیلی را منع کرده اند! ادعا می شود تاثیرات مثبت این وسیله در افزایش تمرکز کودکان به ویژه آن هایی که به اوتیسم مبتلا هستند و در عین حال ارتقا سطح آرامش فردی، در مطالعات مختلف نشان داده شده است.

منبع:دریک آنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد