همکاری ایران و کره برای تامین مالی دانش‌ بنیان‌ها

به گزارش فناوری فرهنگی، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت: با افزایش تعامل و همکاری میان کشور ایران و نهادهای تامین‌مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط کره جنوبی، زمینه توسعه حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

علیرضا دلیری با اشاره به ظرفیت کره جنوبی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: کره جنوبی با بیش از 4/ 3 میلیون شرکت کوچک و متوسط برای بیش از ١٣ میلیون نفر اشتغال و سالانه بیش از ٧۴٩میلیارد دلار تولید از کل ١۵٠٠ میلیارد دلار سرانه‌ GDP ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به حجم ۴٩٠ میلیارد دلاری تسهیلات دریافتی از سوی این شرکت‌ها در سال ٢٠١۶ گفت: در نظام تامین مالی این شرکت‌ها، دو نهاد فوق یعنی صندوق ضمانت اعتباری و بانک صنعتی نقش اساسی دارند که صندوق ضمانت اعتباری نهادی دولتی با ٢٣٠٠ نفر نیروی کار و سرمایه‌ای بالغ بر 2/ 4 میلیارد دلار ضمانت‌هایی به ارزش ۴١ میلیارد دلار صادر کرده است.

دلیری با اشاره به گستره وسیع این نهاد مالی در کره جنوبی افزود: بانک صنعتی کره جنوبی یا SME با اختصاص ۶٢ درصد از سرمایه به دولت، دارای سرمایه‌های ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری و تامین مالی شرکت‌ها است و اکنون با ١٣۵٠٠نفر نیروی کار، ۶۴۴ شعبه را اداره می‌کند. از اهداف اصلی این بانک تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط با تسهیلات ارزان‌قیمت است.

به گفته وی، دارایی‌های این بانک بیش از ٢٩٣ میلیارد دلار است و تاکنون به شرکت‌های کوچک و متوسط تسهیلاتی به ارزش ١٣۴ میلیارد دلار اختصاص داده است

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد