«ماشین‌ها» و زندگینامه اسطوره رپ در جایگاه نخست

به گزارش فناوری فرهنگی، سومین قسمت انیمیشن «ماشین‌ها» از کمپانی پیکسار در نخستین روز اکران خود با فروش 19 میلیون و 500 هزار دلار در 4256 سالن سینما به جایگاه نخست جدول روز جمعه راه یافت. این رقم شامل فروش پیش‌نمایش این فیلم در روز پنجشنبه، دو میلیون و 800 هزار دلار، می‌شود؛ با این حال پایین‌تر از قسمت‌های قبلی این مجموعه که نخستین آن در سال 2006 اکران شد و 19 میلیون و 700 هزار دلاری و دومین قسمت آن در سال 2011، 25 میلیون و 700 هزار دلار فروش داشت، قرار گرفت. هجدهمین فیلم بلند کمپانی پیکسار با فروش
60 میلیون دلار در نخستین آخر هفته اکرانش از چهار فیلم دیگری که روز جمعه روی پرده رفتند پیشی گرفت؛ فیلم‌های «همه نگاه‌ها به من» زندگینامه خواننده رپ توپاک شکور، کمدی «شب سخت» و
«47 متر پایین‌تر» و همچنین فیلم «کتاب هنری» که مورد انتقاد شدید قرار گرفت روز جمعه روی پرده رفتند.
«همه نگاه‌ها به من» به کارگردانی بنی بوم که چهل‌وششمین سالگرد اسطوره موسیقی رپ امریکا روی پرده رفت، پس از فروش 3 میلیون و یکصد هزار دلار در روز پنجشنبه جایگاه دوم جدول فروش اکران‌های آخر هفته را به خود اختصاص داده است. دمتریوس شیپ جونیور نقش این خواننده را ایفا می‌کند. این فیلم داستان زندگی حرفه‌ای توپاک شکور و تمام مسیر او تا ستاره شدن و تیراندازی به او در سال ۱۹۹۶ در لاس وگاس که منجر به فوت او شد را شرح می‌دهد. اسم این فیلم از چهارمین آلبوم توپاک به نام همه نگاه‌ها به من، گرفته شده است.
«همه نگاه‌ها…» که روز جمعه حدود 13 میلیون دلار در 2471 سینما فروش داشت، تا آخر روز یکشنبه مجموع فروش خود را به رقم 31 میلیون دلار رساند و فیلم «زن شگفت‌انگیز» را با فروش 11 میلیون دلاری در این روز کنار زد. «زن شگفت‌انگیز» ساخته گل گدوت در سومین هفته اکرانش به رقم 41 میلیون دلار دست یافت. این فیلم در اکران جهانی خود بیش از 500 میلیون دلار فروش کرده است.
جایگاه چهارم این جدول میان دو فیلم «مومیایی» و «47 متر پایین‌« تقسیم شده است. «47… » با بازی مندی مور و کلیر هولت روز جمعه با نمایش در 2270 سالن سینما چهار میلیون دلار فروش داشت. این در حالی است که «مومیایی» با بازی تام کروز با نمایش در 4034 سالن همین رقم را به دست آورد. کمدی «شب سخت» با بازی جیلیان بل، اسکارلت جوهانسون و زو کراویتز با نمایش در 3162 سینما 3 میلیون دلار فروش کرد. همچنین انتظار می‌رود «کتاب هنری» که نائومی واتس و جیکوب ترمبلی در آن ایفای نقش می‌کنند در نخستین روز اکرانش 507 هزار دلار و در آخر هفته گذشته یک و نیم میلیون دلار فروش داشت.

 

منبع:اعتماد

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد