مسئول نظارت و بازبینی بر انیمیشن شبکه کودک: آثاری که با فرهنگ ما سازگاری ندارد کنار می گذاریم

به گزارش فناوری فرهنگی، حجت الاسلام مهدی نصیری مسئول نظارت و بازبینی بر انیمیشن های شبکه کودک گفت:برخی از انتقادات بر نواقص انیمیشن وارد است اما برخی خیر، زیرا شبکه کودک جدول پخش منظمی برای پخش برنامه های داخلی و خارجی دارد و کاملا هم قدم جلو میرود. ما به دنبال برنامه ای هستیم که از تمام لحاظ مثبت باشد.

 

وی ادامه داد:در برنامه های داخلی مشکلات زیادی نداریم اما در برنامه های خارجی یک سری مشکل وجود دارد که بعضی از آنها هم سلیقه ای است. زیرا ما در قسمت ارزیابی برنامه را به طور کل بازبینی می کنیم که آیا قابلیت پخش دارد یا خیر، تمامی موارد حتی نوع عملکرد آنها را نیز بررسی می شود تا کاملا مناسب با فرهنگ ما باشد. حتی در بعضی آثار که قابلیت تغییر داشته باشد سعی بر تغییر آن داریم اما این اتفاق افتاده است که بعضی آثار را کنار بگذاریم زیرا با فرهنگ ما یکی نبوده است.
وی در خصوص صحبت هایی که درباره عدم نظارت بر مجموعه ها در چند وقت اخیر پیش آمده بود، نیز گفت: ما این موضوع را پیگیری کردیم بعضی عزیزان نسخه اصلی کار را مشاهده می کردند و به این مشکل بر میخوردند و زمانی که نسخه بازبینی شده را برایشان ارسال می کردیم نظرشان تغییر می کرد. ما حتی سعی  می کنیم برنامه هایی که آسیب زننده هستند را پخش نکنیم و این نیز شامل انیمیشن ها و برنامه های قدیمی که کیفیت خود را از دست داده اند و چشم کودکان را اذیت می کند، می شود.

با توجه به حساسیت تولید برنامه های کودک و اهمیت ویژه اعمال نظارتهای تربیتی بر این گونه برنامه ها بهتر است کلیت برنامه های کودک از تولید تا اجرا زیر نظر کارشناسان حوزه تربیت و رسانه باشد و برای رقم زدن این اتفاق بزرگ احتیاج به همراهی بیشتر سازمان خواهیم داشت.

منبع:دیباچه

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد