5 فیلم پر فروش جهانی + عکس

به گزارش فناوری فرهنگی، فیلم انیمیشن «ماشین‌ها ۳» (Cars 3) از شرکت‌های دیزنی و پیکسار در اولین آخر هفته اکران در ایالات متحده و کانادا از جمعه تا یکشنبه ۵۳٫۵ میلیون دلار فروخت و به دو هفته صدرنشینی فیلم ابرقهرمانی «واندر وومن» (Wonder Woman) تولید شرکت برادران وارنر پایان داد.

5 فیلم پر فروش جهانی + عکس

سومین فیلم مجموعه سینمایی «ماشین‌ها» در سطح بین‌المللی با ۲۱٫۳ میلیون دلار کار خود را شروع کرد و به این ترتیب توانست با حساب بازار Store آمریکای شمالی در اولین آخر هفته اکران در دنیا ۷۴٫۸ میلیون دلار به دست بیاورد.

از سوی دیگر، «واندر وومن» در آمریکای شمالی در مقایسه با هفته پیش تنها ۳۰ درصد تماشاگران خود را از دست داد و با ۴۰٫۸ میلیون دلار فروش، ضمن این که در رده دوم جدول قرار گرفت، مجموع فروش داخلی خود را به ۲۷۴٫۶ میلیون دلار رساند. این فیلم به کارگردانی پتی جنکینز در سطح بین‌المللی ۳۹٫۵ میلیون دلار دیگر فروخت. مجموع فروش خارجی «واندر وومن» ۲۹۷٫۲ میلیون دلار و مجموع فروش خارجی فیلم ۵۷۱٫۸ میلیون دلار شده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «واندر وومن» در روزهای آتی با پشت سر گذاشتن «ماما میا!» (۲۰۰۸) که در دنیا ۶۰۹٫۸ میلیون دلار فروش داشت، بدون محاسبه نرخ تورم، پرفروش‌ترین فیلم زنده به کارگردانی یک زن در تاریخ سینما Cinema می‌شود.

«ماشین‌ها ۳» به کارگردانی برایان فی در وبسایت سینمااسکور درجه A گرفته است. این یعنی هر ۱۸ فیلم تولید پیکسار در سینمااسکور امتیاز بالا دریافت کرده‌اند. «ماشین‌ها ۳» همچنین شانزدهمین فیلم پیکسار است که در اولین آخر هفته اکران در صدر جدول فروش قرار می‌گیرد.

در همین حال، «ماشین‌ها ۳» در سه روز اول اکران حدود ۱۹ درصد کمتر از نماشین‌ها ۲» فروخت که فروش افتتاحیه آن در ۲۰۱۱ حدود ۶۶٫۱ میلیون دلار بود. آن فیلم در نهایت در دنیا ۵۶۲٫۱ میلیون دلار فروش داشت. اولین فیلم «ماشین‌ها» در ۲۰۰۶ در سه روز اول اکران در ایالات متحده و کانادا ۶۰٫۱ میلیون دلار فروخت و در نهایت فروش جهانی خود را به ۴۶۲٫۲ میلیون دلار رساند. فیلم‌های «ماشین‌ها» و «ماشین‌ها ۲» در مجموع در دنیا بیش از یک میلیارد دلار فروختند.

در سومین فیلم «ماشین‌ها»، لایتنینگ مک‌کویین افسانه‌ای (با صدای اوئن ویلسن) با آمدن نسل جدید ماشین‌های مسابقه از ورزش Sport محبوب خود بیرون رانده شده است، اما می‌کوشد به کمک یک تکنسین جوان (با صدای کریستلا آلونزو) به بازی برمی‌گردد.

دیگر فیلم خبرساز هفته «همه نگاه‌ها به من» (All Eyez on Me) فیلم زندگی‌ توپاک شکور چهره معروف دنیای موسیقی بود. این فیلم به کارگردانی بنی بوم بیش از انتظار ظاهر شد و با ۲۷٫۱ میلیون دلار فروش در ۲۴۷۱ سینما در رده سوم قرار گرفت.

«همه نگاه‌ها به من» که تولید شرکت کدبلک وابسته به لاینزگیت است، همزمان با چهل و شش سالگی شکور روی پرده سینماها رفته است. رپر آمریکایی در ۱۹۹۶ بر اثر شلیک گلوله در ۲۵ سالگی در نوادا درگذشت. نام فیلم از چهارمین آلبوم استودیویی شکور گرفته شده و شامل ده‌ها آهنگ اوست.

تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه A- داده‌اند. نقش شکور را دمیتریس شیپ جونیر بازی کرده است. کت گراهام نیز نقش جادا پینکت – اسمیت بازیگر Actor آمریکایی را بازی کرده است که ارتباط نزدیکی با شکور داشت.

«مومیایی» (The Mummy) تولید شرکت یونیورسال پیکچرز با بازی تام کروز در دومین هفته اکران با ۱۳٫۹ میلیون دلار فروش، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. مجموع فروش این فیلم بعد از ۱۰ روز ۵۶٫۵ میلیون دلار شده است. هرچند «مومیایی» در آمریکای شمالی چندان موفق ظاهر نشده، اما در سطح بین‌المللی همچنان پرطرفدار است. فیلم این هفته در ۶۸ بازار ۵۳ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را در این سطح به ۲۳۰٫۱ میلیون دلار رساند. مجموع فروش جهانی «مومیایی» ۲۹۵٫۶ میلیون دلار شده است.

کمدی زنانه «شب سخت» (Rough Night) از شرکت سونی به عنوان دیگر فیلمی که از جمعه به طور گسترده در ایالات متحده و کانادا اکران شده است، شروعی ناامیدکننده داشت و با تنها ۸٫۱ میلیون دلار فروش در ۳۱۶۲ سینما فیلم هفتم شد.

اسکارلت جوهانسن، ایلانا گلیزر، کیت مک‌کینون، جیلیان بل و زویی کراویتس در این فیلم درجه R نقش چند دوست را بازی می‌کنند که در تعطیلات آخر هفته در یک مهمانی Party در میامی دور هم جمع می‌شوند. فیلم ۲۰ میلیون دلاری «شب سخت» را لوچیا آنیلو کارگردانی کرده است. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه C+ داده‌اند.

در اتفاقی غافلگیرکننده «شب سخت» از تریلر مستقل «۴۷ متر پایین» (۴۷ Meters Down) با بازی مندی مور و کلر هولت شکست خورد. اولین فیلم مهم شرکت پخش‌کننده اینترتینمنت استودیوز در سه روز اول اکران در ۲۲۷۰ سینما ۱۱ میلیون دلار به دست آورد و فهرست پنج فیلم پرفروش هفته را کامل کرد.

«۴۷ متر پایین» به کارگردانی یوهانس رابرتز درباره دو خواهر است که هنگام گذراندن تعطیلات در مکزیک در یک قفس کوسه در اقیانوس گیر می‌افتند. آن‌ها در حالی که کمتر از یک ساعت اکسیژن دارند و کوسه‌های سفید بزرگ در اطرافشان پرسه می‌زنند، باید برای بقاء مبارزه کنند. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه C داده‌اند

منبع: رکنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد