رشد 18رتبه‌ای ایران در شاخص خروجی‌های دانش‌ و فناوری

به گزارش فناوری فرهنگی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: بر اساس گزارش نهایی ارائه شده توسط شاخص جهانی نوآوریGll 2017، ایران در شاخص خروجی‌های دانش و فناوری رشد 18 رتبه‌ای دارد.

سورنا ستاری درخصوص جدیدترین گزارش شاخص جهانی نوآوری (Gll 2017) در سال 2017 که اخیرا منتشر شده، بیان کرد: گزارش یاد شده به ارزیابی 127کشور پرداخته که بر اساس آن، ایران در ادامه روند رو به رشد خود در چند سال اخیر با سه پله صعود از رتبه 78 در سال 2016 به رتبه 75 در سال 2017 رسیده است.

وی افزود: رتبه 75 با توجه به ظرفیت‌های ملی و توانمندی‌های نوآورانه نشان‌دهنده واقعیت‌های ایران نیست و معمولا مدل‌های بین‌المللی به دلیل برخی رویکردهای خاص و عدم تناسب دقیق ویژگی‌های کشورهایی مانند ایران، ابزار دقیقی برای اندازه‌گیری نیست.

به گفته ستاری، با این وجود، این مدل‌ها به دلیل مقایسه بین‌المللی و اندازه‌گیری مستمر می‌توانند نکات قابل توجهی برای سیاست‌گذاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم در این مدل، لزوم توجه متوازن به همه ابعاد نوآوری ملی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ادامه داد: بر اساس گزارش سال 2017، رشد ایران در شاخص‌هایی مانند خروجی دانش و فناوری و خروجی خلاق به ترتیب 18 و 10 بوده است که رشد مناسبی را در مقایسه با رشد سه پله‌ای در رتبه کلی کشور نشان می‌دهد

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد