اعزام اولین سفیر ملی فناوری دنیا به دره سیلیکون

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از بیزینس اینسایدر، با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری فزاینده این شرکت ها مانند گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و …، وزیرخارجه دانمارک با هدف پیشرفت دیپلماسی این کشور در حوزه فناوری یا techplomacy سفیری ویژه را برای فعالیت در دره سیلیکون که مهد شکل گیری و فعالیت شرکت های فناوری ایالات متحده است، منصوب کرده است.

Casper Klynge وظیفه ایجاد روابط مستقیم بین کشور دانمارک و شرکت هایی مانند فیس بوک، اپل، آلفابت(شرکت مادر تخصصی گوگل و …) را بر عهده دارد.

وی در مصاحبه ای در این مورد گفته است: ما برقراری روابط دیپلماتیک سنتی با دیگر کشورها و سازمان ها را ادامه می دهیم، اما به دنبال آغاز برقراری روابط با شرکت های بزرگ فناوری نیز هستیم. هدف ما کمک به دانمارک برای درک تاثیر تحولات سریع حوزه فناوری دیجیتال است تا منافع و ارزش های دانمارک تامین شود. ایجاد مجاری ارتباطی با شرکت های فناوری به نفع ما و این شرکت هاست، زیرا دخالت و تاثیرگذاری آنها بر ما از بسیاری از کشورها بیشتر است.

تولید ناخالص داخلی دانمارک در سال 2016 برابر با 310 میلیارد دلار بوده، اما ارزش شرکت های فیس بوک و اوراکل در همین سال برابر با 437 و 185 میلیارد دلار بوده است.

منبع:فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد