بازی به خدمت آموزش آمد

به گزارش فناوری فرهنگی، نخستین جشنواره ملی بازی‌های ویدئویی آموزشی با عنوان «سرگرم‌آموز» که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و توسط هسته پژوهشی بازی‌های رایانه‌ای آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، از هفته سوم خرداد ماه با برگزاری کارگاه های آموزشی، سخنرانی‌های علمی، پنل های تخصصی و نشست‌های دانشجویی همراه بود.
در این برنامه های ترویجی موضوعاتی همچون محاسبات عاطفی در طراحی بازی های رایانه ای آموزشی، بررسی نقش فناوری واقعیت افزوده در آموزش و نقش بازی های رایانه ای در درمان مشکلات روح و روان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
بازی‌های آموزشی از جمله راهکارهایی هستند که استفاده از آن‌ها برای فعال کردن متعلمان و ایجاد خلاقیت در آن‌ها، یکی از مباحث اصلی و تخصصی حوزه آموزشی را تشکیل می‌دهد. بازی آموزشی یکی از موقعیت‌های یاددهی ـ یادگیری به شمار می‌رود که می‌تواند به عنوان رسانه‌ای مفید و کارآمد در سطوح رسمی و غیررسمی مورد استفاده معلمان قرار گیرند.
هدف غایی این بازی‌ها فقط تفنن یا پرکردن اوقات فراغت نیست، بلکه چنین بازی‌هایی، در ضمن ایجاد لحظاتی لذت بخش و فرح‌انگیز برای مخاطبان، با فراهم ساختن تجربه‌هایی نزدیک به تجربه‌های دست اول، یادگیری سریع‌تر و پایدارتر را سبب می‌شوند.
علاوه برهسته پژوهشی مطالعات بازی های رایانه ای آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی و ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ریاست جمهوری، مجموعه های دایرک، مرکز تخصصی بازی سازی دانشگاه اصفهان، انجمن علمی تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، انجمن علمی بازی های رایانه ای و انجمن یادگیری الکترونیکی ایران از جمله مشارکت‌کنندگان در این رویداد ملی بودند.

منبع: ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد