بازگشت بازار سینما به روزهای رونق

به گزارش فناوری فرهنگی، تعطیلات هفته گذشته و سفرهای تابستانی خانواده‌ها بعد از ماه رمضان و امتحانات، به‌رغم پیش‌بینی‌ها، بازار سینماها را در آخر هفته از رونق نینداخت. فیلم‌های در حال اکران در هفته گذشته توانستند رقم‌های نسبتا قابل قبولی را به درآمدهایشان اضافه کنند. در دو شب آخر هفته گذشته یعنی چهارشنبه شب و پنج‌شنبه شب، رکوردهای قابل‌توجهی ثبت شد و برخی از فیلم‌های محبوب در حال اکران توانستند به فروش میلیاردی برسند. جالب آنکه در کنار فیلم اجتماعی «رگ‌خواب» شانه به شانه کمدی‌ها توانسته پله‌های میلیاردی فروش را طی کند و مخاطبان بسیاری را به سالن‌های سینما بکشاند. در این گزارش مروری داریم به روند فروش فیلم‌های در حال اکران در آخر هفته گذشته.

زیر سقف دودی

غلامرضا فرجی، مدیر دفتر پخش و بازاریابی حوزه هنری درباره فروش فیلم «زیر سقف دودی» گفت: فیلم در هفته گذشته با اقبال بهتری مواجه شد و هم اینک به فروش یک میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است. فیلم روز چهارشنبه به فروش 40 میلیون تومان و شب پنج‌شنبه به فروش 55 میلیون تومان دست یافت. زیر سقف دودی فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی پوران درخشنده است که سال گذشته آماده نمایش شد و در جشنواره فجر هم شرکت کرد. در قصه این فیلم، شیرین که در زندگی خانوادگی با فرزند و همسرش به‌تدریج دچار مشکل می‌شود، به دنبال پیدا کردن راهی برای ایجاد ارتباط با آنهاست که موفق نمی‌شود و به بحران می‌رسد. تلاش مجدد او برای برون رفت او از این بحران او را با چالش جدیدی روبه‌رو می‌کند. فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت‌دوست، حسام نواب صفوی، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی و آزیتا حاجیان از بازیگران این فیلم هستند.

اکسیدان

حبیب اسماعیلی مدیرعامل دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود درباره فروش فیلم «اکسیدان» گفت: فیلم با اقبال خوبی مواجه شد. به‌رغم اینکه هیچ تبلیغ تلویزیونی نداشته و در سینماهای حوزه هنری به نمایش درنیامده با فروش یک میلیارد و 300 میلیون تومان مواجه شد که رقم قابل‌توجهی است. این فیلم هم اینک 55 سالن در اختیار دارد و شب گذشته 30 سانس فوق‌العاده را در سالن‌های مختلف سینما تجربه کرد. اکسیدان فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی است. در قصه اکسیدان، نگار، نامزد اصلان، بدون اجازه او و غیرقانونی به خارج سفر می‌کند. حالا اصلان به دنبال راهی برای گرفتن ویزای قانونی است تا بتواند نامزدش را برگرداند. جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، رضا بهبودی و لیندا کیانی از بازیگران آن هستند.

برادرم خسرو

علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم‌های دفتر پخش گفت: فیلم سینمایی «برادرم خسرو» به فروش یک میلیارد و 730 میلیون تومان رسید و فیلم «رگ خواب» هم با اقبال خوبی مواجه شد و به فروش یک میلیارد و 240 میلیون تومان رسید. برادرم خسرو فیلمی به کارگردانی احسان بیگلری، نویسندگی پریسا هاشم‌پور و احسان بیگلری و تهیه‌کنندگی سعید ملکان است. خسرو، نقش اول این فیلم با بازی شهاب حسینی به اختلال دوقطبی مبتلاست و بنا بر شرایطی مجبور شده مدتی در منزل برادرش ناصر که یک دندانپزشک است زندگی کند. در این فیلم شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، ناصر هاشمی و بیتا فرهی بازی می‌کنند.

نهنگ عنبر2

سرتیپی که پخش کننده فیلم «نهنگ عنبر سلکشن رویا» هم هست درباره فروش این فیلم گفت: این فیلم مانند دیگر آثار اکران‌شده در روزهای پایانی ماه مبارک با افت مواجه شد که در هفته گذشته دوباره با اقبال مواجه شد و فروش خوبی را برای این فیلم و دیگر آثار شاهد هستیم. این فیلم هم اینک به فروش 15 میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده که در هفته هشتم نمایش رقم قابل توجهی است و همچنان مخاطب را با خود همراه می‌کند. نهنگ عنبر ۲ فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی سامان مقدم است که ادامه داستان فیلم نهنگ عنبر 1 است. رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی، رضا ناجی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانی وعلی قربان‌زاده بازیگران آن هستند.

ویلایی‌ها

احمد مختاری مدیر دفتر پخش هدایت فیلم گفت: فیلم «ویلایی‌ها» در تهران 6 سالن کورش، آزادی، ملت، سپیده، مگامال و سروش را در اختیار دارد و فروش فیلم در تهران و شهرستان به 980 میلیون تومان رسید. فیلم سینمایی «آشوب» هم به فروش 410 میلیون تومان رسیده است. ویلایی‌ها را منیر قیدی ساخته و تهیه‌کننده‌اش سعید ملکان است. این فیلم‌ روایت خانواده‌های رزمندگان ایرانی در دوران دفاع هشت ساله است که در شهرک‌های نزدیک به مناطق عملیاتی زندگی می‌کنند. در این فیلم پریناز ایزدیار، ثریا قاسمی، ‌طناز طباطبایی، ‌صابر ابر و… بازی می‌کنند.

مادر قلب اتمی

سعید خانی مدیر دفتر پخش نسیم صبا درباره فروش فیلم «مادر قلب اتمی» گفت: در تهران فروش فیلم به 970 میلیون تومان و در شهرستان‌فیلم به 310 میلیون تومان رسید که مجموع فروش فیلم به مبلغ یک میلیارد و 280 میلیون تومان رسید. مادر قلب اتمی فیلمی به کارگردانی علی احمدزاده، نویسندگی علی احمدزاده و مانی باغبانی و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده محصول سال ۱۳۹۳ است. داستان فیلم در شب توزیع یارانه‌ها رخ می‌دهد و اتفاقاتی که به واسطه عدم امکان برداشت از کارت روی می‌دهد. محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی و مهرداد صدیقیان بازیگران این فیلم هستند.

مالیخولیا

درباره فروش فیلم «مالیخولیا» گزارش ها حاکی از آن است که که این فیلم در دو روز آخر هفته گذشته 10میلیون و 220 هزار تومان و «مسلخ» 432هزار تومان فروش داشته است. مالیخولیا فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مرتضی آتش‌زمزم و نویسندگی مجید شاکرین و حسین مرتضائیان آبکنار محصول سال ۱۳۹۴ است. این فیلم در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شده و لیلا اوتادی، محمدرضا هدایتی، لاله اسکندری، نادر فلاح و محمد فیلی در آن نقش ایفا کرده‌اند

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد