وزارت ارتباطات به دنبال رفع فیلتر یوتیوب در دانشگاه‌ها

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم بهره‌برداری نسل سوم شبکه علمی کشور از رایزنی جدی وزارت ارتباطات با دادستانی کل کشور برای رفع فیلتر بلاگ اسپات و یوتیوب در دانشگاه‌ها خبر داد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: با دادستانی کل کشور مذاکرات جدی انجام داده‌ایم که دو سرویس بلاگ اسپات و یوتیوب در دانشگاه‌ها رفع فیلتر شود و در اختیار دانشجویان و اساتید قرار گیرد.

به گفته وی نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کارگروه فیلترینگ به شدت موضوع را پیگیری می‌کنند و مطالب برای ارایه این درخواست آماده شده است.

جهرمی با اشاره به افتتاح فاز سوم شبکه علمی کشور، گفت: به گفته رئیس یکی از دانشگاه‌های کشور تمامی هزینه‌های یک دانشگاه مربوط به هزینه ارتباطات است.
وی ادامه داد: تا آبان 97 تعداد 8 مرکز استان به شبکه علمی کشور متصل می‌شود تا به مرور تمامی دانشگاه‌ها به شبکه علمی متصل می‌شوند.
وی گفت: هر زمان که تعرفه کاهش پیدا کند همواره تعرفه ارتباطات برای دانشگاه‌ها 50 درصد کمتر خواهد بود.
وی گفت: اولویت درخواست‌های تمامی دانشگاه‌ها موضوع ارتباطات است که اکنون بسیاری از دانشگاه‌های کشور حتی در تهران به فیبر نوری متصل نیستند و ارتباطات رادیویی استفاده می‌کنند که طبق برنامه باید تمامی دانشگاه‌های کشور با فیبر نوری به اولین مرکز مخابراتی متصل شوند.
وی گفت: تا کنون تنها شرکت مخابرات ایران قادر به فعالیت در این حوزه بود که اکنون اپراتور فیبر نوری ایرانیان‌نت نیز مجوز ورود به این بازار را کسب کرده است.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد