میزان صادرات صنایع دستی ایرانی به فرانسه افزایش یابد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور که به عنوان نماینده ایران و اصفهان در اجلاس شهرهای خلاق در فرانسه حضور یافته است پس از حضور در اجلاس شهرهای خلاق یونسکو در فرانسه در ادامه برنامه های سفر خود با سفیر ایران در فرانسه دیدار کرد وی در ارتباط با موارد مطرح شده در این دیدار گفت: با توجه به اینکه شهرهای خلاق یونسکو طرحی برای برای توسعه بر پایه فرهنگ در دنیا محسوب می شود، باید در این زمینه بیش از پیش تلاش داشت تا رتبه کشور مان را در این حوزه نیز ارتقا دهیم. عصر روز گذشته نیز در دیدار با آقای آهنی سفیر ایران در فرانسه در همین زمینه نیزگفتگو شد.

وی افزود: سفیر ایران از اینکه سطح روابط سیاسی و اقتصادی ایران علی رغم مشکلاتی که برخی کشورها ایجاد می کردند همچنان در سطح بالایی قرار دارد اظهار خوشحالی کرد. او در این زمینه نیزتوضیح داد که در چند زمینه دارای اهمیت از جمله نفت و خودروسازی قراردادهای خوبی بسته شده است. با ین وجود در چنین شرایطی به ویژه از حوزه های مشترک با همسایگان بهره برداری ایران ارتقا می یابد.

نامور مطلق یادآور شد: بحث دیگری که در این نشست مطرح و مورد گفتگو قرار گرفت در مورد وضعیت صنایع دستی و گردشگری بود به این صورت که افزایش ورود گردشگران فرانسوی به ایران در چند سال اخیر نشانه بسیارخوبی برای تحکیم و ارتقا سطح روابط دو کشور خواهد بود. همچنین افزایش صادرات صنایع دستی و ورود گردشگران فرانسوی به فرانسه می تواند به رونق اقتصادی و فرهنگی ایران بسیارکمک کند.

وی ادامه داد: کم بودن سهم ایران از بازار اروپا و فرانسه و لزوم افزایش آن، ضرورت حضور موسسات تجاری صنایع دستی و آژانسهای گردشگری در ایران و فرانسه و نیز پیوستگی فرهنگی و اجتماعی قراردادها از دیگر مواردی بود که در این نشست بر آن تاکید شد، همچنین آقای آهنی سفیرایران در فرانسه ابراز تمایل کردند که در بازگشت به ایران ملاقاتی با خانم زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشند.

وی در پایان اضافه کرد: در دوره گذشته این اجلاس شهر اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و شهر رشت به عنوان شهر خلاق صنایع غذایی انتخاب شدند که می تواند فتح باب خوبی باشد برای انتخاب شهرهای خلاق دیگری از ایران باشد تابتوان ظرفیت های بی بدیل ایران زمینه را در این عرصه نیز به نمایش گذاشت.

منبع: مهر

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد