درخواست ترامپ از مدیران شرکت‌‌های فناوری برای مدرن سازی دولت

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از دالاس نیوز، ترامپ رییس جمهور ایالات متحده که خود این نشست را رهبری می کرد در نشست مذکور گفت: هدف ما رهبری تحولی فراگیر در فناوری های مورد استفاده دولت فدرال است تا باعث ارائه خدمات بهتر به شهروندان و حفاظت جدی تر در برابر حملات سایبری شود.

ترامپ در این دیدار اظهار امیدواری کرد که این تحولات به صرفه جویی حداکثر یک تریلیون دلاری در هزینه های دولت ظرف ده سال آینده منجر شود.

تیم کوک مدیرعامل اپل و اریک اشمیث مدیر اجرایی آلفابت( شرکت مادر تخصصی گوگل) از جمله مدیران ارشد شرکت های فناوری بودند که در نشست مذکور حضور یافته بودند.

در نشست مذکور مباحثی مانند زیرساخت های فناوری، امنیت سایبری و صدور ویزا برای نیروهای متخصص خارجی نیز به بحث گذاشته شد. ترامپ پیش از این با صدور دستورالعمل اجرایی که مسافرت اتباع شش کشور مسلمان به ایالات متحده را ممنوع می کرد، واکنش منفی شرکت های فناوری آمریکا را منجر شده بود.

ترامپ در واکنش به این مخالفت ها در جلسه مذکور گفت: ما با جدیت فراوان در حال همکاری در زمینه مهاجرت با همه طرف ها و از جمله با کنگره هستیم تا شما بتوانید افرادی که می خواهید را در شرکت های خود به کار بگیرید.

در این جلسه مدیران شرکت های فناوری نیز نظرات و دیدگاه های خود را مطرح کردند. تیم کوک مدیرعامل اپل خواستار جدی گرفته شدن آموزش کدنویسی رایانه ای در تمامی مدارس دولتی ایالات متحده شد. ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت خواستار افزایش مهارت های نیروهای کار برای فعالیت در اقتصاد دانش محور شد.

جف بزوس مدیرعامل آمازون هم دولت را به استفاده از فناوری های تجاری برای صرفه جویی در هزینه ها و پیشبرد فناوری هوش مصنوعی برای ارتقای خدمات دولتی تشویق کرد. جف دوئر از Venture capitalist هم از دولت خواست تا پایگاه داده خود را به روی شرکت های خصوصی باز کند تا آنان بتوانند نحوه ارائه خدمات مراقبت درمانی را متحول کنند.

منبع:فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد