کودکان امروزی کار با اپ ها را زودتر از بستن بند کفش یاد می گیرند

به گزارش فناوری فرهنگی، این روزها بچه ها قبل از بستن بند کفش هایشان، یاد می گیرند که چطور با استفاده از گجت هایی نظیر موبایل برای دیگران پیام ارسال کنند.

تحقیقی که اخیرا روی 2200 مادر دارای فرزندان 2 تا 5 ساله اهل استرالیا انجام شد نشان می دهد که فرزندان آنها پیش از آنکه مهارت های زندگی را فرا بگیرند در زمینه تکنولوژی استاد می شوند.

براساس این پژوهش که در کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و ژاپن انجام شده:

  • این روزها بچه ها بیشتر از آنکه دوچرخه سواری بلد باشند (48 درصد) می دانند که چطور بازی های کامپیوتری را انجام دهند (58 درصد).
  • بچه هایی که می توانند با اپلیکیشن های موبایلی کار کنند (19 درصد) تعدادشان از آنهایی که قادرند بند کفش شان را ببندند (9 درصد) بیشتر است.
  • بچه هایی که می توانند مرورگرهای وب را باز کنند (25 درصد) تعدادشان از آنهایی که شنا کردن بلدند (20 درصد) بیشتر است.

در این تحقیق که توسط یک شرکت تامین کننده راهکارهای امنیتی آنلاین به نام AVG Technologies انجام شده، آمده است:

تکنولوژی معنای پرورش کودک را در برهه کنونی تغییر داده است؛ این روزها والدین اصلا متوجه بزرگ شدن بچه هایشان نمی شوند. بله درست است! شما بچه هایی می خواهید که در زمینه کامپیوتر با سواد باشند اما چقدر سواد کفایت می کند؟

تحقیق اخیر نشان می دهد ترند کنونی حاکم بر جوامع که مروج دوری فرزندان از خانواده است و البته والدینی که در اغلب ساعات روز کار می کنند و نمی توانند وقت کافی برای بچه های خود صرف کنند باعث شده که پدر و مادرها برای ایفای نقش های سنتی خود از دیگران (پرستار یا خویشاوندان نزدیک) کمک بگیرند.

و به این ترتیب شاهد برپایی کلاس هایی نظیر بستن بند کفش هستیم که اخیرا در Brisbane استرالیا برای کودکان 5 تا 8 ساله تشکیل می شوند و هدفشان همان چیزی است که از نامشان بر می آید: یاد دادن بستن بند کفش به بچه ها.

همزمان برخی پدران و مادران پرمشغله بودجه های هنگفتی را صرف آموزش مهارت های زندگی به فرزندانشان می کنند، تا خوابیدن، نشستن پشت میز غذا و حتی استفاده از سرویس بهداشتی را به آنها یاد دهند [در برخی موارد از طریق دوره های آموزشی آنلاین].

منبع:دیجیاتو

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد