برای برقراری ارتباط میان بازی‌سازان و سینماگران ایرانی تلاش خواهیم کرد

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی پس از بازدید از نمایشگاه TGC در جمع خبرنگاران گفت: صنعت بازی‌های رایانه‌ای،  صنعت فیلم‌سازی و انیمیشن باید به سمت هم‌افزایی و همکاری‌های مشترک حرکت کنند.

وی با بیان این که حضور گسترده جوانان در نمایشگاه TGC او را سر ذوق آورده است گفت: صنعت بازی‌های رایانه‌ای نیاز به جوانانی زیر 35 سال دارد تا با ذهنی تیز و خلاق، به ساخت بازی‌ها مشغول شوند و خوشبختانه ما در این حوزه غنی هستیم.

حیدریان گفت: پیام نمایشگاه TGC به دولت این بود که گنج بزرگی در اختیار داریم اما هنوز به استخراج از این صنعت نپرداخته‌ایم. باید هرچه زودتر به کمک بازی‌سازان ایرانی، بازار داخل را در اختیار گرفته و از دست تولیدات خارجی خارج کنیم.

وی ادامه داد: با تدوین قوانین و مقررات لازم، باید شرایط را جهت فعالیت بازی‌سازان بیش از پیش فراهم کنیم.

رییس سازمان سینمایی با بیان این که صنعت سینما، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای هم خانواده هستند و اساس مشترکی دارند گفت: با هر چه دیجیتالی‌تر شدن این صنایع، فناوری مورد نیاز آنها مشترک شده و در نتیجه این صنایع هم‌افزایی کرده و به هم کمک خواهند کرد. ما نیز به سهم خود تلاش خواهیم کرد تعامل سیستماتیکی میان آنها شکل بگیرد.

حیدریان با بیان این که باید بی‌تعارف بگوییم سینماگران ما از صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران مطلع نیستند گفت: از طریق خانه سینما برای پیوند میان بازی‌سازان و فیلم‌سازان تلاش خواهیم کرد و از بازی‌سازان هم دعوت می‌کنم توانمندی‌هایشان را به سینماگران معرفی کنند.

منبع:شبکه اطلاع رسانی طلا، جواهر و سکه تهران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد