هدفگذاری اشتغال در حوزه صنایع دستی در طرح توانمندسازی جامعه روستایی

به گزارش فناوری فرهنگی، دلبری نماینده سازمان میراث فرهنگی و  گردشگری در کارگروه توانمندسازی جامعه روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت در معاونت اجتماعی قوه قضائیه،‌ اظهار داشت: این سازمان 500 روستای هدف گردشگری را مشخص کرده که در فاز اول برای سال 96، 78 روستا انتخاب شده است.
نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: در این روستاها، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی مدنظر است که البته با هدفگذاری بحث اشتغال در حوزه صنایع دستی و با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای درصددیم که زمینه اشتغال را فراهم سازیم.
در ادامه این کارگروه رستمیان معاون برنامه‌ریزی بنیاد برتر در خصوص عملکرد این بنیاد اعلام کرد: در طی 9 سال 7 میلیارد و 700 میلیون تومان جهت توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و نزدیک به 48 نوع خدمت در 31 استان و 400 روستا تحت پوشش قرار دادیم.
رستمیان، عامل اصلی مهاجرت از روستا به شهر را نبود اشتغال دانست و گفت:‌ در بخش اجتماعی 49 خدمت از بیمه و سلامت و ساخت مدرسه و مسجد گرفته تا خدمات بهداشتی ارائه کرده‌ایم؛‌ همچنین در بخش بیمه 255 هزار فقره بیمه‌نامه صادر شد که 1900 روستا را تحت پوشش قرار داد.
وی به همکاری این بنیاد با شهرداری تهران اشاره و اعلام کرد: کاشت حلزون برای کودکان زیر 4 سال توسط این بنیاد در حال انجام است؛ همچنین 5900 زوج‌ نابارور ساکن در مناطق روستایی شناسایی و برای 2500 زوج پرونده تشکیل و برای درمان به مراکز درمانی ارجاع داده شدند که 190 زوج صاحب فرزند شدند.

منبع:بازارکار

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد