سند ملی صنایع و محصولات فرهنگی به تصویب نهایی رسید

به گزارش فناوری فرهنگی، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، در تشریح دستور و مصوبات این جلسه گفت:  ابتدای جلسه تعدادی از اعضاء با توجه به مسائل و مباحث مطرح شده پیرامون سایر اهداف «سند توسعه پایدار 2030» موضوعاتی را مطرح کردند که با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و رهنمودهای مقام معظم رهبری )مدظله العالی( و تعامل شورا با دولت ان شالله این نگرانی‌ها بر طرف خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه تعلیم و تربیت و اجماعی که بر اجرای کامل این اسناد وجود دارد، به نظر می رسد استفاده از هر الگوی دیگر در این حوزه مفید نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به توضیحات ارائه شده در جلسه ستاد بخش زیادی از این نگرانی‌ها رفع و بخش های دیگری که در این جلسه ذکر شد بررسی و در آینده با تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت محترم برطرف خواهد شد.

وی افزود: چوون ما اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم و این اسناد بسیار  راهگشا و به روز هستند باید این چارچوب در همکاری‌های بین المللی حتما لحاظ شود.

کبگانیان ادامه داد: در همین زمینه یک سند جامع برای ساماندهی کلیه همکاری‌های بین الملی در حوزه‌های علم، پ‍ژ‍وهش و فرهنگ در حال تدوین است که کار کارشناسی آن تمام شده است و به زودی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و  تصویب خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد با  سازمان‌های بین المللی در حوزه علم، پژوهش و فرهنگ تعامل داشته باشیم در چارچوب اسناد خود تعامل خواهیم داشت.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، سپس به دستور جلسه 94 این ستاد اشاره کرد و گفت: در این جلسه گزارش  دستاوردها و برنامه‌های پیش روی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به عنوان اولین شهرک علمی و تحقیقاتی کشور که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد، ارائه شد.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس این گزارش شهرک فوق الذکر در زمینه اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های نقشه جامع علمی کشور دستاوردهای خوبی داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: بر اساس آمار موجود در این گزارش، حدود 480 شرکت فناوری در این شهرک مستقر است و حدود 4000 نفر نیروی متخصص به صورت تمام و قت و 2350 نفر نیروی متخصص به صورت پاره وقت در این شهرک به کار مشغول هستند و حدود 1300 پروژه نیز در این شهرک اجراء شده است.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد:  فروش فناوری  و مشارکت سرمایه‌گذار در تجاری سازی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان 41 میلیارد تومان، حجم سرمایه‌گذاری 83 میلیارد تومان و ارزش محصولات صادر شده حدود 10 میلیون دلار است.

وی در ادامه با اشاره به پایان بررسی «سند ملی صنایع و محصولات فرهنگی و فناوری‌های نرم» گفت: در جلسه ستاد اعضاء و ساختار اجرایی این سند از تصویب نهایی گذشت و مقرر شد معاون علمی وفناوری رییس جمهور به عنوان رئیس ستاد و وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پروش، صنعت، معدن و معدن و ورزش و جوانان و هم چنین روسای مرکز ملی فضای مجازی، سازمان میراث فرهنگی، سازمان صدا و سیما ، بسیج مستضعفین، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان برنامه و بودجه و غیره در این ستاد حضور داشته باشند.

 

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد