ستاد اجرایی فرمان امام وارد تأمین مالی «پروژه‌های دانش‌بنیان» می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، احمدرضا نوری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رایمون مدیا صبح امروز در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز یک‌پارچه تولید انیمیشن و بازیهای رایانه‌ای کشور با اشاره به اینکه در دنیا از دو طریق صنعت تصویر و انیمیشن گردانده می‌شود، اظهار کرد: یک مدل که به‌عنوان لوکوموتیو شهرت دارد و با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اقدام به ایجاد استودیو می‌کند و از سرریز سرمایه و نیروی انسانی آن شرکتها و استودیوهای کوچکتر شکل می‌گیرند.

نوری افزود: در مدل لوکوموتیو شاهد خواهیم بود که سهم شرکت اصلی به‌واسطه سرریزهایی که صورت می‌گیرد رفته‌رفته کوچک شده و از صد‌درصد به 20 درصد البته به همان سوددهی می‌رسد.

این فعال فناور با اشاره به اینکه مدل دیگر مدل شکوفایی است، تصریح کرد: در ارتباط با این مدل باید بگویم که به‌عنوان مثال استودیو موشن کپچر ما حدود 2 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که شرکتهای کوچک بازی و انیمیشن قادر به این سرمایه‌گذاری نیستند لذا شرکتها ی بزرگتر مانند پلت‌فرم‌هایی برای آنها عمل می‌کنند، استفاده از بسترشان را به اشتراک می‌گذارند.

نوری خاطرنشان کرد: شرکت دانش‌بنیان رایمون مدیا که با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام شکل گرفته، از هر دو مدل تبعیت می‌کند و سعی دارد هم استودیوی پیشرفته‌ای برای تولید و هم زیرساختی برای شرکتهای کوچکتر باشد.

در ادامه این مراسم افتتاح، محمدصادق مفتح مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران نیز با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم رهبری عدم حضور جدی در فضای مجازی و در بخش محتوای مربوط به آن است، گفت: به‌واسطه این خلل نتوانستیم فرهنگ انقلاب را بسط و توسعه دهیم و از این بابت کشور دچار مشکل شده است.

وی افزود: نقش ستاد اجرایی فرمان امام در ایجاد این پروژه بزرگ حوزه بازیهای رایانه‌ای و انیمیشن، تکمیل ساختارها و زیرساختها بوده به‌نحوی که تمام استعدادهای بالقوه کشور در این حوزه شکوفا شود.

مفتح با ابراز اینکه “برای تحقق این رسالت متصل به سه حلقه شدیم”، گفت: ایجاد زیرساختها برای تولید محتوای آسان و ارزان، ایجاد بستری برای عرضه محصولات، و استقرار نهاد مالی برای تأمین مالی پروژه‌ها از جمله فاکتورهایی بوده که در راستای تحقق این رسالت در نظر گرفته‌ایم که به‌عنوان مثال در حوزه زیرساختهای مربوط به این پروژه بازی‌سازی و انیمیشن، شبکه فیبر نوری مخابرات را در اختیار قرار داده‌ایم تا تولیدکنندگان این شرکت به ارزانترین نحو ممکن بتوانند رندرینگ خود را روی شبکه داشته باشند.

وی افزود: در زمینه عرضه محصولات نیز شرکت مبین‌وان از شرکتهای اگریدتوری است که زمینه‌ای برای ارائه محتوا فراهم کرده و تمام ظرفیت‌های آن را برای بازی‌سازی و تولید انیمیشن در این شرکت دانش‌بنیان بسیج کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران در ارتباط با مقوله تأمین مالی پروژه‌ها نیز گفت: کمتر از یک ماه آینده صندوق سرمایه‌گذاری تأمین منابع شکل می‌گیرد تا به‌جای مراجعه شرکتهای فناوری و دانش‌بنیان به بازارهای مالی و بانکها، درخواستهای منابع آنها از طریق بورس پیشی گرفته شود.

منبع: تسنیم

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد