سورنا ستاری: استارت‌آپ‌ها فرهنگ کارآفرینی ایجاد می‌کنند

به گزارش فناوری فرهنگی، صبح روز گذشته یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه انیمیشن و جلوه‌های ویژه که دارای سومین استودیو موشن کپچر در دنیا و بزرگ‌ترین استودیوی انیمیشن‌سازی در خاورمیانه است، گشایش یافت. این مرکز در شرق تهران و در محل یک سوله افتتاح شده و آنچنان که در افتتاحیه گفته شد، هزار کامیون از محل سوله خاکبرداری کرده‌اند. در ساخت این مرکز به هنر ایرانی – اسلامی توجه شده و طراحی آن مدرن است.

این شرکت دانش‌بنیان با عنوان رایمون مدیا، بزرگ‌ترین مرکز یکپارچه ارائه‌دهنده خدمات و صنعت انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی چند بُعدی است.

این شرکت دانش‌بنیان با داشتن تکنولوژی‌های پیشرفته، موقعیت مناسبی برای خدمات‌دهی به فعالان حوزه انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای از جلوه‌های دیجیتال است؛ اتاق فکر، طراحی مدیریت پروژه، استودیوهای مجهز، اتاق‌های تدوین، بخش‌های نظارت بر پروژه، استودیو صداگذاری، صدابرداری و دوبله انیمیشن و امکان نمایش آزمایشی اثر در سینماهای 100 نفره از جمله بخش‌های در نظر گرفته شده برای این شرکت است.

نظارت بر تولید و ارتقای سطح تولیدات در تمام زمینه‌های فنی و هنری، ارزشگذاری در فیلم‌های موجود از نظر توانایی برای استفاده تهیه‌کنندگان، نمایش آثار منتخب در سینما برای بالا بردن کیفی سلیقه نیروها، ارائه خدمات ابری برای نظارت بر روند تولید بر آی‌تی و صدا گذاشتن نرم‌افزارها، بازیابی حرفه‌ای و مشاوره برای فروش محصولات و تولیدات داخل و شبکه گسترده فروش حق پخش در سراسر دنیا از خدمات این شرکت دانش‌بنیان است. این شرکت قادر به ارائه خدماتی چون راندینگ روی سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو به صورت بلادرنگ، خدمات استودیوی کروماکی، موشن کپچر، تولید انیمیشن‌های دوبعدی و سه‌بعدی و انیمیشن‌های استاپ‌موشن، اسکن سه‌بعدی و اتاق‌های تدوین و تصحیح رنگ و کامپوزیک برای بالا بردن سطح کیفی کارهای تولیدی است.

مرکز رشد این شرکت دانش‌بنیان، علاوه بر برگزاری آکادمی هنرهای دیجیتال با مراکز علمی و دانشگاهی همکاری دارد؛ این شرکت با همکاری و ارتباط نزدیک با دانشگاه و مراکز تخصصی کشور تلاش می‌کند با توجه به رسالت خود در حوزه انیمیشن و جلوه‌های بصری به مراکز علمی و تخصصی کشور خدماتی ارائه کند که از جمله زمینه‌های همکاری آن با دانشگاه‌ها، استعدادیابی دانشجویان، حمایت از طرح‌های خلاقانه، فراهم کردن زمینه بازدید دانشجویان از نرم‌افزارها، سخت‌افزارها و استودیوها، امکان استفاده دانشجویان از کتابخانه کامل و تخصصی مجموعه، حمایت از رخدادهای علمی و دانشجویی و جذب دانش‌آموختگان در دوره‌های آکادمیک است.

سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان این‌که کشور به بیش از 100 نمونه از این استودیوها نیاز دارد و این شروع کار است، بیان کرد: ما به این استارت‌آپ‌ها نیاز داریم. استارت‌آپ یعنی جوانی که هیچ چیزی ندارد، پول توجیبی ندارد، اما ایده دارد. من با انگیزه‌ای که در ستاد فرمان امام برای فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌بینم، اتفاقات خوبی را انتظار می‌کشم. شنیده‌ام ستاد 100 میلیارد برای فعالیت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است.

ستاری افزود: ‌اگر می‌خواهیم فرهنگمان را صادر کنیم، باید محصولات خوبی داشته باشیم. استارت‌آپ‌ها با خود فرهنگ کارآفرینی ایجاد می‌کنند و این یعنی جوان‌های ما به جای این که پشت میز بنشینند و پول نفت را بخورند، ایده‌های خود را محقق کنند.

در ادامه حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور گفت: امروز فهمیدیم جز با همکاری به پیشرفت نمی‌رسیم. اگر همین اتفاق 20 سال قبل رخ می‌داد، دولت میلیاردها تومان پول به پای یک شرکت دولتی می‌ریخت تا کار آنجا انجام شود. ما سال‌ها در دانشگاه‌ها به تقابل میان تکنولوژی و فرهنگ پرداختیم. خیلی طول کشید تا فهمیدیم هر توسعه فرهنگی نیاز به فناوری خاص خودش دارد. طول کشید تا فهمیدیم فناوری‌ها فقط سخت‌افزاری نیستند. طول کشید تا فهمیدیم پول در فرهنگ است. تا پیش از این کار فرهنگی هزینه بر قلمداد می‌شد. طول کشید تا فهمیدیم مردم به مصرف نیاز دارند و محصولات فرهنگی را هم مصرف می‌کنند. طول کشید تا فهمیدیم محصولات فرهنگی نیاز به بسته‌بندی دارند.

منبع: جام جم

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد