فیلترینگ سایت‌های گیم ضد اسلامی خارج از وظایف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است

به گزارش فناوری فرهنگی، حسن کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ، در پاسخ به این پرسش که آیا صاحب امتیازی سایت دنیای بازی برای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است؛ گفت: شایعات بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صاحب امتیاز مجله دنیای بازی است؛ اما این سایت خارج از نظارت بنیاد ملی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کند و هیچ یک از فعالیتش مربوط به بنیاد بوده و نظارت اصلی بر عهده کمیته مصادیق مجرمانه است.

وی در ادامه با اشاره به نظارت بنیاد نسبت به سایت‌هایی همچون دنیای بازی اظهار کرد: سایت‌هایی که در حوزه گیم بازی‌های نامناسبی را تبلیغ می‌کنند، از ما مجوز نگرفته‌اند. سایت دنیای بازی که به تبلیغ بازی‌های ضد اسلامی می‌پردازد هم جزء سایت‌هایی بوده که از ما مجوز نگرفته است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چرا سایت‌های حوزه صنعت گیم که به تبلیغ بازی‌های ضد دینی و اسلامی می‌پردازند، فیلتر نمی‌شوند، گفت: فیلترینگ جزء وظایف ما نیست و ما هیچ قدرتی روی سایت دنیای بازی نداریم. این سایت و مشابه آن ریالی از ما به عنوان حمایت دریافت نکرده‌اند.

وی بیان کرد: کمیته مصادیق مجرمانه باید نسبت به چنین مسائلی ورود کند؛ چراکه کار کمیته مصادیق فیلترینگ است. همچنین پلیس فتا هم به شکایات بخش خصوصی رسیدگی می‌کند و پس از تأیید جرم، به کمیته مصادیق اعلام و آنها نسبت به فیلترینگ سایت مجرم فیلتر می‌کنند. تا کنون همه سایت‌های مورد شکایت فیلتر شده است.

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، محتوای مجرمانه دارد که فروش و دانلود بازی‌هایی که دارای محتوای نامناسب باشد، فیلتر می‌کند. همچنین ما موضوع مربوط به فیلتر را به کمیته اعلام می‌کنیم که البته روزانه چندصد لینک برای‌شان نسبت به فیلترینگ آن ارسال می‌کنیم.

وی ادامه داد: بخش دیگری از کارمان به این صورت بوده که قفل برخی از بازی‌های ایرانی همچون بازی شمشیر تاریکی شکسته و در بازار منتشر می‌شود که ما این موارد را به پلیس فتا اعلام می‌کنیم که آنها مجرمین را مشخص و بازی‌ها را جمع کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: همه اسناد و مدارک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شفاف است و پایان هر سال گزارش‌های خود را به همراه مستندات ارائه می‌کنیم؛ بنابراین هر گونه شک و شبهه‌ای در این زمینه‌ها روا نیست و باید نسبت به تهمت‌ها کمی دقت بیشتری کنیم.

منبع:ایکنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد