آمریکا “فرماندهی مستقل سایبری” ایجاد می‌کند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس این برنامه فرماندهی سایبری آمریکا در نهایت از آژانس امنیت ملی این کشور جدا می‌شود. اجرای این طرح تاکنون با تاخیر فراوان همراه بوده اما مقام‌های این کشور می‌گویند انتظار دارند تصمیم‌گیری و اظهارنظر نهایی در هفته‌های آتی صورت گیرد.

این مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود گفتند: هدف از ایجاد این فرماندهی دادن اختیار بیشتر برای انجام فعالیت‌هایی به منظور مقابله با اقدامات در فضای مجازی در کنار آژانس امنیت ملی آمریکا است که مسئول نظارت و جمع آوری مکالمات تلفنی، داده‌های اینترنتی و سایر داده‌های اطلاعاتی از سراسر جهان است.

ایجاد این فرماندهی سایبری به صورت مستقل می‌تواند فضا را برای انجام اقدامات مناسب‌تر به منظور مقابله با اقدامات خلاف قانون در فضای مجازی بازتر کند.

این اقدام از سوی دولت واشنگتن بازتاب تهدیدهای گسترده ناشی از حملات سایبری، اقدامات گروه‌های تروریستی و هکرهاست که در سال‌های اخیر گسترش یافته است.

آمریکا به صورت بی‌سر و صدا مدت‌های زیادی در فضای سایبری فعالیت کرده و اطلاعات زیادی را در این خصوص جمع آوری کرده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند، پس از آنکه دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شد، جیمز ماتیس به عنوان وزیر دفاع ایالات متحده این برنامه را مورد پیگیری قرار داد اما بحث درباره جزئیات اجرایی شدن این برنامه چندین ماه به طول انجامید.

هنوز مشخص نیست که چه مدت طول می‌کشد تا فرماندهی سایبری ارتش آمریکا فعالیت مستقل خود را آغاز کند.

برخی از مقام‌ها بر این باورند که این فرماندهی هنوز آمادگی عملی شدن و انجام فعالیت‌های مقابله با تهدیدات در فضای سایبری را ندارد و باید به تجربیات آژانس امنیت ملی آمریکا تکیه کند.

منبع: آی تی آنالیز

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد