نخستین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در استان اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدمهدی کاظمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رقابت‌های بازی‌های الکترونیک که برای نخستین بار در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: نخستین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای مراکز فرهنگی استان اصفهان با نام جام ولایت روز چهارشنبه در دو رشته FIFA و PES در مجموعه تفریحی‌ ورزشی IFC اصفهان واقع در چهارباغ بالا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تولید و نظارت بر محتوای بازی‌ها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد است، افزود: تولید و نظارت بر محتوای بازی‌های رایانه‌ای بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است اما برگزاری مسابقات رایانه‌ای بر عهده وزارت ورزش و جوانان و کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک هیأت انجمن‌های ورزشی هر استان می‌باشد.

مسؤول کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان ادامه داد: این کمیته زیرمجموعه هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان است که خود شامل چهار گروه بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های رباتیک، بازی‌های کنسول و ماشین‌های کنترلی است.

کاظمی اضافه کرد: در سال 93 نخستین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی را در سیتی‌سنتر اصفهان برگزار کردیم و امسال نیز میزبان دو دوره مسابقات اصحاب رسانه بودیم که در این دوره جدید مسابقات بازی‌های رایانه‌ای مراکز فرهنگی استان اصفهان را با همکاری بنیاد فرهنگی بقیه‌الله اصفهان و با حضور 90 شرکت‌کننده در بخش آقایان اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه عنوان داشت: بازی‌های رایانه‌ای در سال 2017 و با تائید شورای المپیک آسیا به‌ عنوان ورزش رسمی شناخته شد و قرار است این رشته در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی به‌ عنوان رشته نمایشی شرکت داده شود.

مسؤول کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان یادآور شد: تیم ملی ایران در شهریورماه امسال در چهار رشته مسابقات داخل سالن آسیا در ترکمنستان برای شرکت در این رشته حضور پیدا خواهد داشت.

کاظمی در پایان با اشاره به افتخارات کسب‌ شده توسط ورزشکاران اصفهانی در رده‌های ملی و جهانی در این رشته تصریح کرد: برنامه بعدی ما حضور در جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری است که از 13 تا 15 مردادماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

منبع:فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد