میدان‌داری فیلم‌های فانتزی در سینمای جهان

به گزارش فناوری فرهنگی، هر فصل سال در سینمای جهان به‌ویژه در بخشی از تولیدات آن که جنبه سرگرمی دارند، چند فیلم بیشتر ازبقیه گل می‌کند و مردم را به سینماها می‌کشاند. در این بازار چندصد میلیون دلاری، با توجه به هزینه‌های گزاف ساخت فیلم، قدرت رقابت حرف اصلی را برای بقا می‌زند؛ رقابتی که شبیه آن را این روزها بین «جنگ سیاره میمون‌ها» و «مرد عنکبوتی» می‌توان دید. به گزارش خبرگزاری هنرآنلاین، «جنگ سیاره میمون‌ها» (War For The Planet Of The Apes) به کارگردانی مت ریوز در سه روز اول اکران در آمریکای شمالی، از جمعه تا یکشنبه در 4022 سینما 5/ 56 میلیون دلار فروخت و بالاتر از «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming)، پرفروش‌ترین فیلم آخر هفته شد.

 

این خبری خوب برای شرکت فاکس قرن بیستم محسوب می‌شود. پیش از آغاز اکران «جنگ سیاره میمون‌ها» بسیاری از کارشناسان انتظار رقابت نزدیک‌تری بین این فیلم و «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» را داشتند. فیلم جدید «اسپایدرمن» در دومین آخر هفته اکران کمی بیش از آنچه پیش‌بینی شده بود با کاهش تماشاگر روبه‌رو شد و با 61 درصد کاهش 2/ 45 میلیون دلار فروخت و فیلم دوم شد. مجموع فروش داخلی فیلم 3/ 208 میلیون دلار شده است. فروش افتتاحیه «جنگ سیاره میمون‌ها» 22 درصد کمتر از «سحرگاه سیاره میمون‌ها»، فیلم قبلی مجموعه بود که در 2014 با 6/ 72 میلیون دلار کار خود را شروع کرد و در نهایت در دنیا حدود 6/ 710 میلیون دلار به دست آورد. این یک سقوط هولناک نبود، اما بار دیگر دردسرهای دنباله‌های سینمایی را برای مدیران اجرایی استودیوهای هالیوود یادآوری کرد. «جنگ سیاره میمون‌ها» در سطح بین‌المللی در کمتر از یک سوم بازارهای مورد نظر 46 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش جهانی فیلم با حساب بازار آمریکای شمالی 5/ 102 میلیون دلار شده است. بیشترین فروش فیلم با 5/ 9 میلیون دلار در بریتانیا بود. فروش افتتاحیه «جنگ سیاره میمون‌ها» در سطح بین‌المللی تقریبا به اندازه فیلم قبلی مجموعه بود.

فیلم جدید با بودجه‌ای حدود 150 میلیون دلار ساخته شده است. اندی سرکیس بار دیگر در نقش سزار، رهبر یک اجتماع از میمون‌های هوشمند ظاهر شده است. داستان «جنگ سیاره میمون‌ها» در ادامه وقایع فیلم «سحرگاه سیاره میمون‌ها» روی می‌دهد. در آن فیلم شرایط صلح میان انسان‌ها و میمون‌ها برای همیشه زیر پا گذاشته شد و هر دو گونه برای جنگ پایانی آماده شدند. در فیلم جدید، سزار و میمون‌های تحت امر او ناچار به تقابلی مرگبار با ارتش انسان‌ها به رهبری یک سرهنگ بی‌رحم (با بازی وودی هارلسن) می‌شوند و این نبرد است که سرنوشت هر دو طرف را مشخص می‌کند. ریوز فیلمنامه «جنگ سیاره میمون‌ها» را با همکاری مارک بامبک، پیتر چرنین و دیلن کلارک نوشته است. استیو زان، ایمیا میلر، کارین کانووال و تری نوتاری، از دیگر بازیگران فیلم هستند. ریوز «سحرگاه سیاره میمون‌ها» را هم کارگردانی کرد. فیلم جدید در وب‌سایت راتن تومیتوز 94 درصد آرای مثبت منتقدان را کسب کرده است و تماشاگران هم در وب سایت سینمااسکور به آن درجه A- داده‌اند.

«ظهور سیاره میمون‌ها»، اولین فیلم سری جدید «سیاره میمون‌ها» در سال 2011 حدود 8/ 481 میلیون دلار فروخت. مجموعه رسانه‌ای «سیاره میمون‌ها» شامل 9 فیلم سینمایی، دو مجموعه تلویزیونی و چند قصه مصور است. این مجموعه از فیلم «سیاره میمون‌ها» (1968) با بازی چارلتون هستون آغاز شد که خود اقتباسی از رمانی نوشته پی‌یر بوله در سال 1963 بود. آن فیلم چهار دنباله سینمایی به همراه داشت. «سیاره میمون‌ها» ششمین فیلم این مجموعه بود که سال 2001 به کارگردانی تیم برتن ساخته شد. از سوی دیگر، «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» که به یک اندازه مورد توجه منتقدان و تماشاگران بوده است، در سطح بین‌المللی در 64 بازار 3/ 72 میلیون دلار دیگر فروخت. مجموع فروش بین‌المللی فیلم 1/ 261 میلیون دلار و مجموع فروش جهانی آن 4/ 469 میلیون دلار شده است. فیلم جدید «اسپایدرمن» را جان واتس کارگردانی کرده است و در آن تام هالند به نقش پیتر پارکر/ اسپایدرمن ظاهر شده است. مایکل کیتن، جان فاورو، دونالد گلاور، ماریسا تومی و رابرت داونی جونیور دیگر بازیگران این فیلم هستند. در فیلم جدید پیتر پارکر به کمک معلم خود تونی استارک می‌کوشد در زندگی خود به عنوان یک بچه مدرسه‌ایِ عادی در نیویورک توازن برقرار کند و در عین حال در قالب اسپایدرمن، شخصیت دیگر خود، با تبهکاران وارد مبارزه شود.

فیلم ترسناک و فراطبیعی «آرزو» (Wish Upon) از شرکت‌های برود گرین پیکچرز و اوریون، به‌عنوان دیگر فیلمی که از این هفته به‌طور گسترده در سینماهای آمریکای شمالی اکران شده است، با 5/ 5 میلیون دلار فروش در رده هفتم قرار گرفت. این فیلم با بازی جویی کینگ، رایان فیلیپه و الیزابت روم درباره دختری جوان است که پدرش یک جعبه موسیقی به او می‌دهد که تمام آرزوهایش را برآورده می‌کند که عواقبی هولناک در بر دارد. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه C داده‌اند.کمدی رمانتیک «The Big Sick» از آمازون استودیوز و لاینزگیت هم در 2597 سینما 6/ 7 میلیون دلار فروش داشت و فیلم پنجم شد. کمیل نانجیانی، زوئی کازان و هالی هانتر در این فیلم به کارگردانی مایکل شوالتر بازی می‌کنند. داستان درباره زوجی با اختلافات فرهنگی است. فیلم انیمیشن «من نفرت‌انگیز 3» (Despicable Me 3) تولید شرکت‌های یونیورسال و ایلومینیشن اینترتینمنت و فیلم «راننده کوچولو» (Baby Driver) به کارگردانی ادگار رایت تولید شرکت سونی، به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم جدول قرار گرفتند.

منبع: دنیای‌اقتصاد

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد