آموزش کدنویسی با اسباب‌بازی خانه‌سازی

به گزارش فناوری فرهنگی، به‌ نقل از Engaget، لگوها تکه‌های آجرمانند پلاستیکی‌ای هستند که چندین دهه محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. از سال‌ها قبل، این اسباب‌بازی نه‌ تنها برای ارتقای خلاقیت و توانمندی‌های ساختی کودکان مورد استفاده قرار می‌گرفت، بلکه بسیاری از مهندسان و معماران نیز برای ساخت نمونه نخستین پروژه خود از آن بهره می‌گرفتند.

دو سال قبل لگو تصمیم گرفت که ساخت ربات را هم به توانایی‌های آجرهایش بیفزاید اما راه‌اندازی این ربات نیاز به توانایی‌های جانبی مانند کدنویسی و الکترونیک داشت و قیمت اسباب‌بازی بسیار گران شد.

اکنون شرکت Algobrix که کارش با آجر‌های پلاستیکی عجین شده است، نمونه تازه‌ای از افزونه‌های لگو را رونمایی کرده که برای جمع‌آوری سرمایه خریداران برای تولید اولیه، در کیک‌استارتر معرفی شده است.

این مجموعه تازه، به‌ جای الفبا از نمادها و علامت‌ها برای کدنویسی استفاده می‌کند و به کودک این امکان را می‌دهد که با چیدن مجموعه دستورات مختلف به رباتش دستور دهد که در هر مرحله چه کاری انجام دهد.

وقتی دستورات روی آجرهایی ریل‌مانند کنار هم قرار گرفتند، کلید Go را فشار می‌دهد و ربات مشغول اجرای دستورات کدنویسی شده می‌شود که هم‌زمان روی آجرها نیز قابل مشاهده است. قیمت این افزونه برخلاف قیمت رباتیک لگو، بسیار مقرون به‌صرفه است و از وضعیت پایه 150 دلار تا پکیج کامل 300 دلاری تعیین شده است.

منبع: آنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد