گشتی در دنیای سینما

به گزارش فناوری فرهنگی، پس از موفقیت هر دو قسمت نخست فیلم کمیک استریپی «تور» طبیعی بود که قسمت تازه آن نیز در هالیوود و بواقع توسط مارول، غول انتشاراتی وتولید فیلم‌های این ژانر استثنایی و جدید سینمایی در دستور کار قرار گیرد و آن قسمت که نام جانبی و کامل‌کننده «راگ ناروک» برای آن در نظر گرفته شده، ماه‌ها است که آماده نمایش شده و از 14 ابان در سطح جهان اکران خواهد شد. دو سه هفته‌ای است تیزرهای فیلمی که یک بار دیگر کریس همزوورت در آن نقش «تور» را بازی می‌کند، روی خطوط اینترنتی و در سایت‌های سینمایی جهان در اختیار عموم گذاشته شده و این در حالی است که از «تور» طی سال‌های اخیر در چند نوبت در فیلم‌های ترکیبی کمیک استریپ هم استفاده شده و وی بندرت از پرده‌های نقره‌ای دور مانده است.

 

 

اکران دنیای تازه ژوراسیک ازتیرماه 97
هفته پیش تأکید شد که قسمت دوم «دنیای ژوراسیک» از روز 3 تیرماه 1397 در سطح جهان اکران عمومی خواهد شد و کریس پرات، برایس دالاس هاوارد، بی.دی. وونگ، جیمز کرامول، تد له وین، جاستین اسمیت، جرالدین چاپلین، دانیه‌لا پینه‌دا و رانی اسپال در آن بازی می‌کنند که اکثر قریب به اتفاق آنها در قسمت اول هم حاضر بودند. فیلم نخست که در ابتدای تابستان 2015 به نمایش در آمد، با فروش 652 میلیون دلاری‌اش در امریکای شمالی تبدیل به چهارمین فیلم سود ساز این منطقه از جهان در تمامی تاریخ شد و بنابراین بدیهی بود که قسمت بعدی آن هم تدارک دیده خواهد شد، هرچند اگر سه قسمت فیلم «ژوراسیک پارک» را هم که دوتای اول را استیون اسپیلبرگ معروف کارگردانی کرد وارد محاسبات خود کنیم، متوجه می‌شویم که فیلم فعلی قسمت پنجم از این سری آثار سینمایی است.

 

 

مری پاپینز؛ 53 سال بعد
یکی از فیلم‌های بسیار مورد توجه در ایام کریسمس و ژانویه 2018 (4 تا 12 دی 1396) قسمت دوم «مری‌پاپینز» است که 53 سال بعد‌از فیلم اوری‌ژینال به نمایش درمی‌آید و به تبع آن برای بینندگان قدیمی بسیار خاطره‌ساز خواهد بود. نقشی که اسکار برترین بازیگر زن سال 1964 را نصیب جولی اندروز معروف کرد، این بار به امیلی بلانت سپرده شده ولی برای دیک ون دایک زوج موفق اندروز در آن فیلم یک نقش کوچک جنبی در نسخه جدید در نظر گرفته شده و آن هم در حالی که ون دایک اینک 90 سال سن دارد. فیلم دوم «مری پاپینز بازمی‌گردد» نامگذاری شده است.

 

 

نقبی در بنیادهای سست شده خانوادگی
یکی از فیلم‌های اواسط پاییز امسال که توجهی ویژه از سوی جهانیان و رسانه‌ها به آن مبذول شده، کاری اجتماعی- خانوادگی به نام «A Wrinkle in Time» است که آن را آوا دو ورنای کارگردان زن سیاهپوست امریکایی ساخته و بازیگران اصلی آن ریس ویترسپون پدیده سفید پوست 15 سال پیش سینمای امریکا و اوپرا وینفری سیاهپوست هستند که دومی سال‌ها برنامه‌های «تاک.شو»ی او در تلویزیون امریکا پرطرفدار بود. دوورنال در سال 2015 با فیلم سیاسی «سلما» که نشانگر یک مقطع حساس و تاریخی از زندگی مارتین لوتر کینگ، فعال معروف راه برابر‌سازی حقوق سیاهپوستان با سفیدپوستان در امریکا (که به ضرب گلوله مخالفان آزادی کشته شد) بود، صاحب جای پای محکمی در هالیوود شد و فیلم جدید او البته نه کاری سیاسی بلکه نقب و ملاحظه‌ای در بنیادهای سست شده خانوادگی در امریکا است.

 

 

آخرین روزهای تهیه فیلم «هان سولو»
در حالی که جدایی فیل لورد و کریستوفر میلر از طرح ساخت نخستین فیلم متمرکز بر کاراکتر هان سولو از جمع شخصیت‌های اصلی سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» قطعی شده است، والت دیسنی سازنده این فیلم در مراسم بزرگی که اخیراً برای معرفی آثار تازه‌اش در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار شد ونام آن را «Cine Europe» گذاشته بودند. هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرد و فقط تأکید ورزید که ساخت این فیلم آخرین روزهای خود را طی می‌کند و ران هاوارد جای دو کارگردان کنار کشیده را گرفته است. دیسنی به‌جای اطلاع‌رسانی بیشتر فقط پیامی را از جانب رایان جانسون کارگردان قسمت هشتم «استار وارز» که اواخر آذرماه امسال اکران می‌شود، منتشر کرد که خطاب به خیل هواداران آن و نوعی شادباش است.

 

 

ادغامی از رؤیا و واقعیت برای سال نو میلادی
فیلم جدید و رؤیایی- واقعی «نات کراکراند و چهار حس واقعی» که با حس و حال و هوای سال نوی میلادی (2018) ساخته شده و از حالا زیر ذره‌بین کارشناسان و مردم عادی قرار گرفته، از 28 آذرماه در امریکا و اروپا به نمایش در می‌آید تا شادی‌ها و اعجاب مردم را در غرب که دل در گروه آیین‌ها و جشن‌های کریسمس و سال نو دارند، بیشتر سازد. بازیگران اصلی این فیلم هلن میرن وکایرانایت‌لی هستند که هر دو بریتانیایی‌اند اما اولی 31 سال از دومی مسن‌تر است و کارهای سینمایی‌اش را 3 دهه قبل از ظهور نایت‌لی آغاز کرد. نات کراکراند که معنای لغوی آن چیزی شبیه به سردسته احمق‌ها است با الگویی از نمایش‌های شاد ودیوانه‌وار و البته براساس رؤیاهای سال نو ساخته و عرضه شده و این کاراکتر موهوم با موجوداتی طرف است که مثل وی از دنیای ادغام شده از واقعیت و خیال می‌آیند.

منبع:روزنامه ایران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد