سرمایه گذاری مخفیانه آمازون در حوزه خدمات بهداشت و درمان

به گزارش فناوری فرهنگی،  در این آزمایشگاه ارائه خدمات جمع آوری و مدیریت الکترونیک سوابق پزشکی، پزشکی از راه دور و غیره بررسی می شود.

آمازون گروه فعال در این زمینه را گروه 1492 نامگذاری کرده و به نظر می رسد استفاده از این عدد اشاره ای به سال 1492 میلادی است که در آن کریستف کلمب برای اولین بار پای بر خاک قاره آمریکا گذاشت.

این گروه مخفی در آزمایشگاهی در سیاتل آمریکا مشغول به کار هستند و طرح های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری را اجرا می کنند. دو منبع مطلع که در این زمینه با رسانه ها گفتگو کرده اند می گویند آمازون از مدتها قبل در حوزه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی سرمایه گذاری کرده و حتی قصد دارد واحدی را به طور خاص برای فروش محصولات درمانی و انواع داروها تاسیس کند.

این گروه به دنبال راه اندازی سیستم های ثبت الکترونیک سوابق پزشکی نیز هستند تا پزشکان و بیماران در هر زمان و مکان و از هر نقطه جهان بتوانند به این سوابق دسترسی پیدا کنند. پلاتفورم پزشکی از راه دور آمازون هم مشاوره مجازی با پزشکان را تسهیل کرده و خدمت رسانی به بیماران در نقاط دورافتاده را تسهیل می کند.

تولید نرم افزارهای پزشکی و بهداشتی هم در دستور کار این گروه است و احتمال دارد برخی از این تولیدات با بلندگوی صوتی الکسای آمازون سازگار شوند. هنوز مشخص نیست آیا آمازون می خواهد سخت افزار تازه ای به همین منظور بسازد یا خیر.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد