مرکز داده شماره یک دولت رونمایی شد

به گزارش فناوری فرهنگی، امروز قبل از افتتاح پروژه دولت الکترونیک، وزیر ارتباطات با حضور در سازمان فناوری اطلاعات مرکز داده شماره یک دولت را رونمایی کرد.

رضا باقری اصل – معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات – درباره عملکرد و کارایی این مرکز داده، گفت: بر اساس تکلیف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه، یکی از اقدامات مهم وزارت ارتباطات در این دوره، راه اندازی مراکز داده بود که امروز ما شاهد افتتاح مرکز داده شماره یک دولت هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این مرکز داده سرویس های اصلی دولت الکترونیک نگهداری می شود و همچنین میزبانی و ارایه خدمت می کند، افزود: در حقیقت مرکز داده‌های دولت، عضوی از مرکز ملی تبادل اطلاعات است و با پهنای باند و با امکانات زیرساختی مناسبی که در این مرکز فراهم شده است؛ مهمترین سرویس ها در این مرکز ارایه می شود.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد : در این مرکز امکان پاسخگویی به تمام نیازهای کشور برای تبادل اطلاعات و سرویس های الکترونیکی در بستر شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

وی تاکید کرد: این مرکز یک مرکز مونیتورینگ و کنترل و پایش شبانه روزی است که بر اساس آن تمام درگاه های دولت پایش می شوند و سرویس های ارایه شده توسط دولت، ارزیابی و تحلیل کیفیت می شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد