تاسیس ۳۵۰ خانه کودک و اسباب بازی

به گزارش فناوری فرهنگی، سمانه زمانی در همایش بزرگداشت شیرمادر که صبح امروز در سالن همایش های دانشگاه تهران برگزار شد در خصوص امکانات شهری برای مادر و کودک در مراسم بزرگداشت شیرمادر گفت: شهرداری تهران در حوزه سلامت در رویکرد را پیگیری کرده است. یکی شهر آموزش دهنده و دیگری محیطی که شهروندان در آن به گفتگو بپردازند.

شهر آموزش دهنده شهری است که به شهروندانش پیام بدهد. برای انتقال این پیام ها با ایجاد کمپین سلامت این موضوع را ایجاد می کنیم.

وی افزود: برای اینکه افرادی که مبتلابه یک موضوع هستند بتوانند یکدیگر را پیدا کنند کانون مادر و کودک در خانه های سلامت را ایجاد کردیم.

همچنین تصریح کرد: این کانون ها ذیل شهرداری نیست فقط این فضا ایجاد شده که جمعی از مادران و افراد باردار بتوانند دور هم جمع شوند و موضوعات و مسائلی که با آن روبرو هستند را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

زمانی اضافه کرد: دوره های آموزشی در این زمینه را با هماهنگی با دانشگاههای علوم و پزشکی به مرحله انجام رساندیم.

برای ایجاد مکان مناسب برای شیردهی به نوزادان در فضای شهری، اتاق مادر و کودک را کودک ایجاد کردیم که تاکنون در پایانه های مسافربری و در ۱۰ ایستگاه مترو تاسیس شده است. که با توجه به جمعیت شهر تهران این تعداد اتاق مادر و کودک نیاز به توسعه بیشتری دارد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در آخر افزود: خانه کودک و اسباب بازی را در سرای محله ها ایجاد کردیم که تاکنون تعداد آنها به ۳۵۰رسیده است و مادران می توانند کودکان خود را آنجا بسپارند و خود از فضای اجتماعی استفاده کنند.

منبع:پارسینه

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد