جاسوسی کودکان از طریق اسباب بازی های قابل وصل شدن به اینترنت

به گزارش فناوری فرهنگی، اف بی آیبا صدور بیانیه در مورد جاسوسی از کودکان از طریق اسباب بازی های قابل اتصال به اینترنت که مجهز به دوربین و میکروفن هستند، هشدار داد.

ماموران واحد رسیدگی به جرائم اینترنتی (IC3)، پلیس فدرال ضمن توصیه به والدین از آنها خواست که قبل از خرید اینگونه اسباب بازی ها، چک های امنیتی (از جمله بروز کردن نرم افزار) را انجام بدهند و مهمتر اینکه این اسباب بازی ها را هنگامی که از آنها استفاده نمی شود، خاموش کنند.

حسگرهایی که در داخل این اسباب بازی ها کار گذاشته شده است، می تواند حریم خصوصی و امنیت کودکان را به خطر بیندازد. این اسباب بازی ها در کنار مجهز بودن به دوربین و میکروفن، ممکن است دارای GPS، امکان ذخیره اطلاعات و همچنین قابلیت بازشناسی گفتار یا speech recognition باشند. در بخشی از بیانیه FBI آمده است: در بعضی موارد، اسباب بازی های دارای میکروفن می توانند مکالمات را ضبط و جمع آوری کنند.

 اطلاعاتی مانند نام فرزند، مدرسه، علائق و همچنین فعالیت های آنها در خارج از خانه، ممکن است به راحتی طی مکالمه معمولی کودک با اسباب بازی اش، فاش شوند. اطلاعات جمع آوری شده از طریق تعامل کودک با اسباب بازی، برای شرکت سازنده و یا شرکت ثالث (ارائه کننده خدمات نرم افزاری) ارسال می شود.

مشکل اینجاست که صدای ضبط شده، کد رمز، آدرس محل سکونت، اطلاعات مربوط به Wi-Fi یا اطلاعات شخصی حساس در صورت کوتاهی این شرکت ها از اتخاذ تدابیر ایمنی کافی برای محافظت از اطلاعات کاربر، ممکن است فاش شده و در دسترس هکرها قرار بگیرند.

اوایل سال جاری، مقامات آلمانی به والدین توصیه کردند که یک عروسک قابل اتصال به اینترنت را از دسترس کودکان دور کنند، زیرا هکرها از طریق آن از کودکان جاسوسی می کردند. این عروسک که My Friend Cayla نام دارد، مجهز به یک Bluetooth  می باشد که به راحتی هک می شود. مجرمان سایبری می توانستند از طریق آن ضمن ضبط اطلاعات شخصی به مکالمات کودکان گوش داده و حتی با کودکی که با عروسک بازی می کند، حرف بزنند.

FBI لیست اقدامات امنیتی لازم را آماده و منتشر کرده است. برای مطالعه آن می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
https://www.ic3.gov/media/2017/170717.aspx

منبع:شارا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد