۵۰ درصد حجم اینترنت صرف سرگرمی می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، غلامرضا حمیدی در جلسه شورای اداری شهرستان کرج که امروز دوشنبه در فرمانداری برگزار شد، گفت: از سال ۹۲ تا کنون ۹۰۰ میلیارد تومان در زیرساخت‌های مخابراتی استان سرمایه‌گذاری شده است.
حمیدی افزود: انتظار ما از این سرمایه‌گذاری در مرحله اول ارائه خدمات به مردم و در مرحله دوم ایجاد ثروت و زمینه سازی برای ایجاد کسب و کارهای نوین است.
وی ادامه داد: اگر این خروجی از سرمایه‌گذاری در بخش خدمات حاصل نشود، همه حجم اینترنت صرف سرگرمی و فان خواهد شد که هم اکنون ۵۰ درصد حجم صرف سرگرمی می‌شود.
حمیدی از افزایش پهنای باند استان در چهار سال گذشته گفت و تصریح کرد: سال ۹۲ این شاخص شش گیگابایت بود، اما در حال حاضر به ۶۴ گیگابایت رسیده و تا آخر سال به ۱۰۰ گیگابایت خواهد رسید.
وی افزود: در طول این مدت اقدامات خوبی نیز در توسعه نسل سه، چهار و چهار و نیم اینترنت همراه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه همه روستاهای البرز به اینترنت دسترسی دارند، گفت: ۲۳ روستا نیز از اینترنت پرسرعت بهره می‌برند.
این مسئول با اشاره به تلاش برای توسعه دولت الکترونیک اظهار کرد: دولت الکترونیک یعنی مردم در هفت روز هفته به صورت ۲۴ ساعته و در ۳۶۵ روز سال خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی از ابلاغ ۲۱ پروژه دولت الکترونیک در البرز خبر داد و گفت: پست و استعلامات بین دستگاهی دو پروژه اولویت دار از میان این ۲۱ پروژه است.
حمیدی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ دستگاه در استان به سامانه استعلامات مجهز شده‌اند خاطرنشان کرد: انتظار ما از دستگاه‌ها این است که دیگر به صورت کاغذی استعلامات مورد نیاز را انجام ندهند و از این سامانه استفاده کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۷۵ خدمت در استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و سعی داریم با راه‌اندازی درگاه واحد همه این خدمات را تجمیع کنیم تا نیازی به مراجعه به پورتال‌های متعدد نباشد.
حمیدی در پایان گفت: دیگر حکمرانی بدون تفکر دولت الکترونیک امکان پذیر نیست.

منبع: آی تی آنالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد