معرفی بازی های موبایلی که بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشتند

به گزارش فناوری فرهنگی، نه فقط از دیدگاه کیفیت، بلکه محبوبیت بازی های موبایل هم طی سال های گذشته رشد چشمگیری داشته و به واسطه همین مسئله، حتی شرکت هایی که روزگاری سیاست های خود را جدا از عناوین اسمارت فون ها می دانستند تصمیم گرفتند تا با ساخت اپلیکیشن های تلفن های هوشمند سودی از این بازار پر رونق به جیب بزنند.

حالا موفقیت های بازی های موبایل به جایی رسیده که آن ها از دیدگاه درآمد می توانند با عناوین کنسولی هم رقابت کنند. با توجه به این مسئله و موفقیت روز افزون اپلیکیشن ها، برای مطلب پیش رو تصمیم گرفتیم تا نگاهی به 10 عنوان که درآمد آن ها به صورت رسمی بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده بیاندازیم. بنابراین اگر می خواهید با پرسودترین بازی های موبایل آشنا شوید، تا پایان با همراه باشید.

Pokemon GO
محبوبیت یک برند همیشه می تواند تاثیرات زیادی روی محصولات مرتبط با آن بگذارد و شاید مهمترین علت موفقیت پوکمون گو را هم بتوانیم همین مسئله بنامیم. چون پیش از پوکمون گو، خود توسعه دهنده عنوان واقعیت افزوده مشابهی را ساخته بود که با وجود ایده های جدیدش نتوانست مخاطبین زیادی را به سمت خودش بکشاند. دقیقا خلاف پوکمون گو که با همان مکانیزم ها و البته تغییراتی مثبت، ره صد ساله را یک شبه رفت.

عنوانی در آن باید موبایل به دست در سطح شهر و منطقه های مختلف به راه افتاده و پوکمون های مختلفی را بگیرید. جالب اینجاست بدانید گزارشات نشان می دهند پوکمون گو تنها بعد از هفت ماه توانست به رقم باورنکردنی یک میلیارد دلار سودآوری برسد که البته حاشیه های مختلف پیرامون این اپلیکیشن هم روی موفقیت های زودهنگام بازی بی تاثیر نبوده اند. مطمئنا خود نینتندو و کمپانی پوکمون هم انتظار این همه استقبال را نداشت.

دانلود نسخه iOS

Monster Strike
یک چیزی را خیلی خوب می دانیم. ژاپن عاشق اژدهایانش است. از بین بازی های لیست، سه تای آن ها به نوعی به این موجودات افسانه ای ژاپنی شباهت داشته و انگار همانگونه که در ایران شخصیت های مشابه کاراکترهای دهه 60 می توانند موفقیت یک اپلیکیشن را تضمین کنند، در سرزمین شرق این اژدهایان هستند که محبوبیت یک بازی ویدیویی را افزایش می دهند. گیم پلی Monster Strike تقریبا ترکیبی از پوکمون با انگری بردز است.

کارت هیولاها را جمع آوری کرده و با کشیدن انگشت خود به عقب، آن ها را به سمت دشمنان بفرستید. جدا از جذابیت گیم پلی Monster Strike، یکی از مهمترین المان های موفقیت این عنوان را باید به اهمیت استراتژی هنگام مبارزات بزنیم که باعث می شد که در تمام مسابقات شاهد یک تجربه متفاوت باشید. بد نیست بدانید پارسال Monster Strike با 1.6 میلیارد دلار درآمد توانست بالاتر از کلش آو کلنز و کندی کراش پردرآمدترین بازی سال 2016 لقب بگیرد.

دانلود نسخه iOS

Clash Royale
کلش رویال نه تنها یکی از سودآورترین بازی های موبایل است بلکه از بهترین اپلیکیشن های تلفن های هوشمند هم به شمار می رود. سوپرسل با کلش رویال نشان داد که موفقیت های کلش آو کلنز اتفاقی نبود و آن ها می توانند فرمول استثنایی خود یعنی ترکیب سادگی مکانیزم ها با اهمیت استراتژی برای پیروزی را به بقیه سبک ها هم بیاورند. کلش رویال به واسطه گیم پلی اعتیادآور و سیستم مبارزات PVP [بازیکن در برابر بازیکن] توانست موفقیت های کلش آو کلنز را ادامه دهد و باید ببینیم آیا Brawl of Stars می تواند به محبوبیت این دو اپلیکیشن برسد یا نه.

دانلود نسخه iOS

Clash of Clans
شاید جالب باشد که بدانید هنگام ساخت کلش آو کلنز، سوپرسل نزدیک به 25 کارمند داشت و حالا آن ها با 190 عضو روی بازی هایشان کار می کنند. با وجود اینکه کلش رویال عنوانی به مراتب خوش ساخت تر از کلش آو کلنز است ولی نمی توانیم این قضیه را نادیده بگیریم که دوران کاری این استودیو با کلش آو کلنز دگرگون شد و با نبود این عنوان، احتمالا حتی کلش رویال را هم نمی دیدیم.

سوپرسل با الهام درست از بازی تراوین و متناسب سازی مکانیزم های سبک استراتژی برای اسمارت فون ها توانست یکی از اعتیاداورترین عناوین تلفن های هوشمند را بسازد و نکته مهم تر، پشتیبانی استثنایی توسعه دهنده از ساخته اش بود؛ نزدیک به 4 سال از عرضه کلش آو کلنز می گذرد ولی بازی همچنان توانسته محبوبیتش را حفظ کند که این مسئله را هم باید به نام آپدیت های جذاب سازنده بزنیم. در سال 2015، بازی روزانه 1.5 میلیون دلار درآمد داشت.

دانلود نسخه iOS

Honor of Kings
عنوان Honor of Kings همان Arena of Valor [قبلا معروف به Strike of Kings] است که در منطقه های مختلف با نام های گوناگونی آن را می شناسیم. عنوانی که سودآورترین بازی موبایل جهان بوده و این اپلیکیشن به قدری اعتیادآور است که توسعه دهنده نهایت مجبور شده تا یک محدودیت زمانی برای مخاطبان کم سن عنوانش بگذارد. از دیدگاه گیم پلی، Honor of Kings شباهت های زیادی با League of Legeneds [دیگر عنوان انتشار یافته توسط Tencent] دارد.

بنابراین همانند آن با یک بازی از سبک MOBA رو به رو هستیم و بازیکن ها با انتخاب قهرمانان خود به جنگ با دشمنان می روند. آخرین گزارشات نشان می دهند که Honor of Kings هم اکنون بیش از 200 میلیون کاربر داشته و روزانه نزدیک به 70 میلیون آن را تجربه می کنند. عجیب تر اینجاست که بدانید Honor of Kings فعلا برای تمام منطقه ها عرضه نشده و بازی بیشتر موفقیت هایش را در چین به دست آورده است.

دانلود نسخه iOS

Candy Crush Saga
چه کسی فکر می کرد گذاشتن آب نبات ها کنار هم تا این حد بتواند موفقیت آمیز باشد؟ با وجود اینکه بیس گیم پلی Candy Crush Saga جدید نبود و مدت ها پیش با عناوین معروفی همانند Bejeweled آن را دیدیم اما استودیوی کینگ که این روزها سرش خیلی شلوغ شده توانست با تزریق ایده های جدید یک تجربه جذاب و اعتیادآور به بازیکن ها هدیه بدهد. عنوان Candy Crush Saga در چهار سال عرضه خود، تنها دو بار از جدول ماهیانه پرفروش ترین بازی های موبایل آمریکا بیرون رفت و در بقیه ماه ها شاهد حضورش بودیم.

نکته جالب اینجاست که با وجود موفقیت عناوین فرعی این مجموعه، همچنان اپلیکیشن اصلی موفقیت های بیشتری به دست آورده و سازنده هم با آپدیت های مختلف سعی به افزایش محبوبیت ساخته خود دارد. همین موفقیت های فراوان هم بود که باعث شد تا استودیوی کینگ اواخر سال 2015 با مبلغ زیاد 5.9 میلیارد دلار به کمپانی معروف اکتیویژن بلیزارد بپیوندد. بد نیست بدانید آن ها هم اکنون مشغول ساخت یک کال آو دیوتی برای تلفن های هوشمند هم هستند.

دانلود نسخه iOSدانلود نسخه ویندوز فون

Puzzle & Dragons
بزرگترین رقیب Monster Strike را باید همین Puzzle & Dragons بنامیم. عنوانی که گیم پلی آن را می توانیم ترکیبی از دو سبک مختلف بنامیم؛ یک بخشش بی شباهت به Monster Strike نبوده و همانند این عنوان پیش از حمله می توانید کارت هایی از هیولاها را انتخاب کنید. اما قسمت دوم، اینجا توسعه دهنده از بازی های Tile-Matching [مشابه کندی کراش] الهام گرفته و بنابراین باید با تغییرات روی چینش اشیا پایین صفحه به دشمنان حمله کنید. Puzzle & Dragons اولین عنوان موبایلی بود که به صورت رسمی درآمدش بیش از 1 میلیارد دلار اعلام شد.

دانلود نسخه iOS

Mobile Strike
شاید فکر کنید که بعد از کلش آو کلنز، این کلش آو کینگز باشد که بیشترین سود را بین بازی های استراتژی توانسته به دست بیاورد. اما اینگونه نیست. چون دو ساخته استودیوی MX مجالی برای بقیه عناوین مشابه باقی نگذاشته اند. یکی از این بازی ها Mobile Strike نام دارد که جدا از استفاده از درست از مکانیزم های سبک 4X [مشابه سیویلیزیشن]، با مارکتینگ استثنایی و استفاده از آرنولد معروف به سرعت نامش روی زبان ها افتاد. البته بازی محبوبیتش نسبت به گذشته کاهش یافته و دیگر آن را بین پردرآمدترین های آمریکا نمی بینیم.

دانلود نسخه iOS

Game of War: Fire Age
عنوان Mobile Strike موفقیت هایش را مدیون Game of War: Fire Age است. دو اپلیکیشن مشابه از دیدگاه گیم پلی که شاید بزرگترین تفاوت شان را جنگ های مدرن اولی و مبارزات قرون وسطی دومی بگذاریم. البته با وجود تمام این شباهت ها، Mobile Strike و Game of War: Fire Age هر دو به موفقیت های زیادی رسیدند و حتی تا مدتی توانستند بیشترین سود از عناوین استراتژی تلفن های هوشمند را نصیب MX کنند که با توجه به تبلیغات خوب استودیوی سازنده [استفاده از نام های معروف] خیلی هم عجیب نبود.

دانلود نسخه iOS

Disney Tsum Tsum
عنوان Disney Tsum Tsum بیشترین موفقیت خود را مدیون ژاپن است و احتمالا بازیکن های بقیه منطقه ها شناخت چندانی با این بازی نداشته باشند. اما همین بازیکنانی ژاپنی کافی بودند تا بعد از 4 سال تعداد دانلودها از مرز 70 میلیون عبور کرده و Disney Tsum Tsum بتواند بیش از 1 میلیارد دلار برای شرکت توسعه دهنده خود درآمدزایی کند.

از دیدگاه گیم پلی، Disney Tsum Tsum شباهت های زیادی با کندی کراش دارد. در اینجا با شخصیت انیمیشن های دیزنی، پیکسار و دنیای استاروارز مواجه هستید و باید به کمک انگشت خود، حداقل سه شخصیت مشابه را به هم وصل کنید. بد نیست بدانید درآمد کلی دیزینی از برند Tsum Tsum [بازی موبایل و عروسک ها] نزدیک به 2 میلیارد دلار برآورد شده است.

دانلود نسخه iOS

منبع: آخرین خبر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد