افغانستان در حال ایجاد شبکه ملی اطلاعات است

به گزارش فناوری فرهنگی، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز پنجشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان، افزود: با توجه به این وضعیت نباید به این زودی ها انتظار راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را از سوی این وزارتخانه داشت.
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور خاطرنشان کرد: امروز تمام خدمات کشور از جمله خدمات بانکی، بر روی فضای موجود در خارج از کشور قرار دارد، این در حالی است که افغانستان در حال راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ذینفعان فروش اینترنت، سالانه بیش از 5هزار میلیارد تومان و بیش از آنچه که باید، از مردم دریافت می کنند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درحال حاضر نزدیک به 27 میلیون کاربر نرم افزار تلگرام ایرانی هستند و این نشان از اهمیت پالایش شبکه های اجتماعی در کشور برای ممانعت از انحراف و آسیب های اجتماعی دارد.
حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی توانست بازی قدرت های پوشالی را در جهان به هم بزند، گفت: این گقتمان دارای مبانی ریشه ای و منحصر به فرد است.
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: آرمان های انقلاب اسلامی باعث شد تا تهدید دفاع مقدس را به فرصت تبدیل کرده و مفاهیم اسلامی را به کشورهای مظلوم و آزادی خواه انتقال دهیم.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، گفت: رسانه باید بتواند فضای لازم برای دریافت پیام گفتمان انقلاب را برای تمام علاقه مندان با همه فرهنگ ها، ایجاد نماید.
حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه وزارت ارتباطات در مقابل راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات مقاومت می کند، گفت: راه اندازی این شبکه سبب ایجاد امنیت برای مردم در فضای مجازی خواهد شد.
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به لزوم تصویب نظام جامع رسانه، گفت: به خاطر وجود بار مالی این نظام، دولت باید به عنوان لایحه، نظام جامع را در اختیار مجلس قرار دهد، پیگیر هستیم تا به زودی این اتفاق بیفتد.

منبع: آی تی آنالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد