رشادت های نیروی دریایی، دستمایه کار هنرمندان قرار گیرد

به گزارش فناوری فرهنگی، امیر دریادار حبیب اله سیاری در آیین رونمایی از دفاتر و نوشت‌افزارهای تخصصی ایرانی با نماد «بابای دریایی» که امروز ۲۲ مردادماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد گفت: کشور ما، یک کشور دریایی است و ما در شمال و جنوب مرزهای جغرافیایی خود دریا داریم. از دریاچه هایی چون خزر که به یک دریای بسته می مانند تا دریای عمان که به دریاهای آزاد جهان وصل می شود.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریا هم فرصت است و هم تهدید. دریا می تواند موجب رونق تجارت و گردشگری شود و اشتغالزایی کند. همچنین از طریق دریا می توان به جبران کمبودهایی پرداخت که در زمین و در خشکی با آن روبه رو هستیم اما ما تاکنون نتوانسته ایم از این فرصت، آن گونه که باید و شاید بهره ببریم.

سیاری به ضرورت فرهنگ سازی اشاره و بیان کرد: ما برای این که مردم را متوجه دریا و منافع اش کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، نیازمند فرهنگسازی در این زمینه هستیم و بهتر است پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب این کار را از گروه سنی کودک و نوجوان آغاز و به تمام رشته های هنری چون فیلم و موسیقی و ادبیات و شعر توجه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به این که لازم است نسل جوان را با رشادت های شهدا و جانبازان آشنا کنیم گفت:ما در ۸ سال دفاع مقدس چه سرها دادیم تا خاک سرزمین مان به یغما نرود و لازم است که این رشادت ها به نسل نوجوان و جوان امروز که درکی از جنگ ندارد، منتقل شود.

دریادار سیاری با اشاره به این که موضوعات دفاع مقدس می تواند دستمایه ساخت آثار هنری قرار بگیرد گفت:ما موضوعات بسیار زیادی داریم که می تواند موضوع ساخت آثار هنری باشد. ما دلمان می خواهد رشادت های نیروی دریایی، دستمایه فیلمسازان، نویسندگان و بازی سازان رایانه ای قرار بگیرد. چرا که نسل امروز، زمان و انرژی بسیاری را به بازی رایانه ای و حتی شبکه های مجازی اختصاص می دهد و چه بهتر که ما با تولیدات جذاب، او را تغذیه کنیم.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد