یک بازی آنلاین، دشمن جدید ارتش چین!

به گزارش فناوری فرهنگی، بازی موبایلی “King of Glory” در چین بسیار محبوب است و کمپانی سازنده آن به نام “تنسنت” ماه گذشته میلادی مدت زمان بازی روزانه را محدود کرد تا از سلامت کودکان مطمئن شود.

حالا ارتش چین با معضل اعتیاد سربازان جوان به این بازی آنلاین در گوشی‌های هوشمند روبرو شده است.

روزنامه ارتش آزادی بخش خلق چین در مطلبی نسبت به اقبال به بازی مذکور هشدار داد و نوشت: این به واقع یک خطر امنیتی است که نمی‌توان از آن گذشت. این بازی توجه دائم می‌خواهد اما سربازان ارتش باید کار خود را به طور کامل انجام دهند و نمی‌توانند به آن توجه دائم داشته باشند. زمانیکه یک سرباز مجبور شود تا برای یک ماموریت حساس از بازی خارج شود،‌ اگر ذهنش هنوز درگیر بازی باشد، نمی‌تواند ماموریتش را به خوبی انجام دهد.

این روزنامه همچنین نوشت: افسران ارتش چین پس از اطلاع یافتن از این مساله که سربازان در خوابگاه در آخر هفته این بازی آنلاین را انجام می‌دهند، نگران شده‌اند. البته هنوز تصمیمی برای ممنوع کردن این بازی در میان سربازان ارتش چین گرفته نشده چون گزارش‌های مذکور درباره بازی آنلاین در زمان تعطیلات و روزهای آخر هفته است.

80 میلیون کاربر این بازی آنلاین هستند اما دولت پکن به شدت نگران تاثیر این بازی بر روی کودکان و نوجوانان است که برای چندین ساعت آن را بازی می‌کنند.

رسانه رسمی چین در ‌آوریل سال جاری میلادی گزارش داد، یک نوجوان 17 ساله در استانی واقع در جنوب این کشور پس از 40 ساعت بازی مداوم با King of Glory سکته کرد.

منبع:فرارو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد