عروسک‌های بومی ایران به جشنواره اسباب بازی می روند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایندگانی از بین مربیان کانون استان‌های کرمانشاه، ایلام، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و سمنان در بخش کارگاهی سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی با عروسک‌های بومی خود حضور خواهند داشت.

قرار است این هنرمندان علاوه بر ساخت عروسک در این محیط، به آموزش کودکان و نوجوانان و همچنین علاقه‌مندان نیز بپردازند. بر همین اساس نام این بخش کارگاهی «محله‌ی اسباب‌بازی» تعیین شده است و هدف آن آشنایی مخاطبان با عروسک‌ها و هنر بومی مناطق مختلف ایران است.

آثار این هنرمندان پس از بازبینی و ارزیابی در دبیرخانه‌ی جشنواره از میان آثار ارسالی انتخاب شده است و این هنرمندان از نخستین ساعت‌های آغاز به کار جشنواره میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

به گفته‌ دبیرخانه‌ی سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی این برنامه نخستین بار است که اجرا می‌شود و علاوه بر جهت بخشی به نگاه مخاطبان نسبت به هنرهای بومی ایران بر نشاط و پویایی جشنواره نیز خواهند افزود.

سومین جشنواره اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۲۴ تا ۲۸ مرداد از ساعت ۱۴ تا ۲۲ میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد