تقویت بازی های رایانه ای، بهترین زمینه ایجاد اشتغال

به گزارش فناوری فرهنگی، نصرالله جهانگرد در دیدار از مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان با اشاره به رشد شتابان تولید نرم افزارهای بومی در بازار تلفن همراه اظهار کرد: چند نقطه از کشور به عنوان قطب تولید محتوا و توزیع در حوزه گیم و انیمیشن انتخاب شده که استان اصفهان یکی از این نقاط محسوب می شود.
وی با تأکید بر ضرورت توسعه و تقویت بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان، این حوزه را یکی از بهترین زمینه ها برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان دانست.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، فرصت اشتغال در تمام کسب و کارهای دانش بنیان را از مزایای توسعه کاربرد ICT دانست و افزود: اثر رشد حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر توسعه فرصت های کسب و کار و اشتغال زایی در کشور شاهد هستیم.
همچنین رئیس دانشگاه اصفهان نیز گزارش مبسوطی از نحوه راه اندازی رشته بازی های رایانه ای در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه اصفهان ارائه داد و گفت: هدف رشته بازی های رایانه ای در مقطع کارشناسی تربیت نیروی متخصص در زمینه توسعه بازی های جدید PC و موبایل است و هدف از راه اندازی این رشته در مقطع کارشناسی ارشد توسعه مطالعات و پژوهش ها در زمینه تحلیل بازی های رایانه ای و تقویت زیرساخت های تولید بازی های آموزشی و درمانی است.
هوشنگ طالبی با اشاره به ظرفیت های موجود اصفهان افزود: دانشگاه اصفهان مجموعه ای غنی از گروه های آموزشی مرتبط با تولید بازی های رایانه ای مانند مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی، مدیریت و اقتصاد است و همچنین تعامل خوبی با دانشگاه هنر اصفهان در این خصوص دارد.
وی اظهارکرد: فقدان پژوهش های ساخت یافته در حوزه بازی های رایانه ای و نیز کمبود متخصصان تولید بازی های رایانه ای، دانشگاه اصفهان را بر آن داشت تا با راه اندازی مرکز تخصصی بازی های رایانه ای و دبیرخانه دائم کنفرانس بازی های رایانه ای در زمینه تربیت متخصصان و نیز سازمان دهی پژوهش های پراکنده حوزه بازی های رایانه ای گامی رو به جلو بردارد.

منبع: بازارکار

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد