اصفهان یکی از قطب های تولید محتوا در حوزه بازی های رایانه ای است

به گزارش فناوری فرهنگی، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز شنبه به نقل از نصرالله جهانگرد اعلام کرد: بازی های رایانه ای یکی از بهترین زمینه‌ها به منظور توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان است.
وی که در بازدید از مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان سخن می گفت، با اشاره به رشد شتابان تولید نرم افزارهای بومی در بازار تلفن همراه کشور، افزود: لازم است حوزه بازی های رایانه ای در مراکزی مانند دانشگاه اصفهان توسعه یابد.
جهانگرد فرصت اشتغال در همه کسب و کارهای دانش بنیان را از مزایای توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات خواند و گفت: این روزها اثر رشد حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات بر توسعه فرصت های کسب و کار و اشتغال زایی در کشور را شاهد هستیم.
رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از نحوه راه اندازی رشته بازی های رایانه ای در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه گفت: هدف رشته بازی‌های رایانه‌ای در مقطع کارشناسی تربیت نیروی متخصص در زمینه توسعه بازی‌های جدید رایانه ای و موبایلی است.
هوشنگ طالبی افزود: هدف از راه اندازی این رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیز توسعه مطالعات و پژوهش‌ها در زمینه تحلیل بازی‌های رایانه‌ای و تقویت زیر ساخت‌های تولید بازی‌های آموزشی و درمانی است.
رئیس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: این دانشگاه مجموعه‌ای غنی از گروه‌های آموزشی مرتبط با تولید بازی‌های رایانه‌ای مانند مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی، مدیریت و اقتصاد است و همچنین تعامل خوبی با دانشگاه هنر اصفهان در این زمینه دارد.
طالبی همچنین گفت: فقدان پژوهش‌های سامان یافته درحوزه بازی‌های رایانه‌ای و کمبود متخصصان تولید بازی‌های رایانه‌ای، دانشگاه اصفهان را بر آن داشت تا با راه اندازی مرکز تخصصی بازی‌ های رایانه‌ای و دبیرخانه دائمی کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در زمینه تربیت متخصصان و سازمان دهی پژوهش‌های پراکنده حوزه بازی‌های رایانه‌ای گامی رو به جلو بردارد.
رئیس مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان نیز در این بازدید گفت: این مرکز محیطی برای پرورش استعدادها، ارائه آموزش‌های تخصصی فنی و تجاری به علاقه مندان بازی‌ سازی، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و انجام پژوهش‌های بنیادین و کاربردی در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای است.
جواد راستی افزود: دانشگاه اصفهان بهمن ماه 94 موفق به برگزاری یک رویداد در حوزه بازی رایانه ای برای شهر اصفهان شد که شامل نخستین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان نخستین رویداد پژوهشی مقاله محور در این حوزه بود.
وی ادامه داد: در تابستان 1395 نیز مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شد.
راستی با بیان اینکه دومین کنفرانس بازی های رایانه ای به همراه ماراتن بازی‌ سازی بهمن ماه 1395 در دانشگاه اصفهان برگزار شد، خاطرنشان کرد: سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای بهمن سالجاری برای نخستین بار به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.
به گفته وی در این کنفرانس بین المللی از دانشگاه های فعال در حوزه بازی رایانه ای دعوت شده است تا به این کنفرانس بپیوندند و بستری برای هم‌افزایی علمی و فنی ایجاد کنند.
راه اندازی مرکز تخصصی بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان از دستاوردهای کنفرانس بازی های رایانه ای است که در این مرکز سه هسته اصلی شامل ‘آموزش و توانمندسازی’، ‘فناوری، تولید و تحلیل محتوا’ و ‘ کارآفرینی و توسعه کسب و کار اجتماعی’ فعالیت دارد.
بازی‌های رایانه‌ای، هنر هشتم دنیای امروز است که با بهره‌گیری از عناصر روانشناسی، جامعه ‌شناسی، هنری و فنی به‌عنوان یک رسانه- صنعت- هنر جایگاه خود را تثبیت کرده و در جایگاه رسانه‌ای مؤثر، فراگیر و صنعتی ثروت‌آفرین و سودآور قرار گرفته است.

منبع:ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد