بازدید دو عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از نمایشگاه گیمزکام آلمان

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این نخستین بار است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت بازی اروپا بازدید بعمل می‌آورند. در این بازدید که به دعوت از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صورت گرفت، نمایندگان با بازدید از بخش‌های مختلف با ساختار و ویژگی‌های نمایشگاه آشنا شدند.

این دو نماینده علاوه بر بازدید از غرفه ایران و صحبت با بازی‌سازان ایرانی، از غرفه‌ی بازی ایرانی فرزندان مورتا که توسط ناشر بین‌المللی ۱۱bit studio ارائه شده بود نیز بازدید کردند.

این نمایندگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه با اشاره به خلاهای قانونی موجود در حوزه بازی از جمله کپی رایت و دریافت عوارض از بازی‌های خارجی، قول مستعد جهت پیگیری این موضوع را دادند.

ورود مجلس به حوزه بازی‌های رایانه‌ای

حجت الاسلام احد آزادی‌خواهدر حاشیه این بازدید با اشاره به حضور ایران در این نمایشگاه اظهار کرد: حضور ایران در این نمایشگاه از دو جهت حائز اهمیت است. نخست این‌که پرچم جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمده و دوم توسعه و رونق بازی‌های رایانه‌ای برای جوانان مستعد ایرانی است تا بتوانند در حوزه تجارت و آموزش از فرصت‌ ایجاد شده بهره‌مند شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توانسته به نحو احسن نقش خود را ایفا کند چرا که ۹ شرکت بازی‌سازی ایرانی با حمایت این بنیاد در نمایشگاه حضور یافته‌اند و به ارائه‌ی محصولات خود می‌پردازند.

آزادی‌خواه با اشاره به ورود مجلس به حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: این نخستین بار است که مجلس شورای اسلامی دو نماینده را به این نمایشگاه فرستاده است. این مسئله جدیت مجلس و به‌خصوص کمیسیون فرهنگی را نشان می‌دهد و مطمئنا پس از بازگشت از نمایشگاه با ارائه‌ی گزارشات به مجلس با جدیت جهت رفع نیازهای قانونی بازی‌سازان پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

خلاهای قانونی باید مرتفع شود

نماینده مردم ملایر خلاهای قانونی این حوزه را دو مورد برشمرد و تشریح کرد: در وهله‌ی نخست باید خلا قانونی کپی رایت مرتفع شود که ما این مسئله را در کمیسیون پیگیری خواهیم کرد. مورد دوم بحث عوارض وارادت بازی‌های خارجی است. نگرفتن عوارض از بازی‌های خارجی باعث مشکلاتی برای بازی‌سازان ایرانی شده و به تجارت آن‌ها ضربه زده است.

حجت الاسلام آزادی‌خواه در رابطه با بزرگ‌ترین نمایشگاه بازی و سرگرمی اروپا گفت: نمایشگاه گیمزکام رویدادی جامع است که تمام سلایق را پوشش می‌دهد. نکته‌ی دیگر رقابت تنگاتنگ بین کشورهای مختلف در این رویداد است. به‌عنوان مثال شرکت‌های آمریکایی غرفه‌های بزرگی را در اینجا تدارک دیده‌اند و دیگر کشورها نیز به‌دنبال گسترش تجارت صنعت بازی خود هستند. از کشورهای منطقه خلیج فارس نیز تنها ایران در این نمایشگاه حضور دارد که باعث خوشحالی است.

وی خاطرنشان شد: امیدواریم در آینده نزدیک با رفع خلاهای قانونی مورد نیاز صنعت بازی کشور، راه را برای شکوفایی هر چه بیش‌تر جوانان مستعد کشور فراهم کنیم.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد