گسترش همکاری‌های فناوری با سفر هیئت عالی‌رتبه ایرانی به کره جنوبی

به گزارش فناوری فرهنگی، در پی تفاهم‌نامه‌های مشترکی که میان دو کشور ایران و کره جنوبی با حضور روسای جمهوری دو کشور امضا شد، هیئت عالی‌رتبه علمی و فناوری ایرانی برای تبادل تجربیات همکاری‌های فناوری به کشور کره جنوبی سفر کرد.

اردیبهشت‌ماه 95 در جریان سفر «پارک گئون هی» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به تهران در دیدار با رییس‌جمهوری کشورمان، 19 سند همکاری برای توسعه هرچه بیشتر روابط و مناسبات دو کشور امضا شد.

بر اساس اسناد همکاری، یک تفاهم‌نامه همکاری در حوزه فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق میان دو کشور و توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر امور خارجه کره جنوبی (به نیابت از وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری آن کشور) صورت گرفت.

نخستین فروم مشترک ایران و کره جنوبی پس از امضا توافق‌نامه همکاری میان معاونت‌علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی، در روز 22 آذر ماه سال 95 (12 دسامبر سال گذشته میلادی) در تهران برگزار شد.

بر اساس تعاملات محقق شده میان شرکت‌های ایرانی و کره جنوبی در مدت یکسال گذشته، 20 شرکت‌ ایرانی به تفکیک سه حوزه بازی‌های ویدئویی، پویانمایی و محتوای دیجیتال آموزشی در دومین مراسم فروم مشترک حضور پیدا کردند.

پیرو توافق میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق، دومین فروم مشترک ایران و کره جنوبی در تاریخ 8 شهریور (30 آگوست) در سئول برگزار می‌شود.

گروهی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق به کشور کره جنوبی سفر کردند تا این همکاری‌ها را بررسی کنند.

محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی به همراه 20 شرکت دانش بنیان و فن‌آور در این سفر حضور دارند.

برنامه‌های این دیدار شامل سخنرانی‌های اصلی از سوی مقامات دو کشور است. سپس جلسه‌ای با حضور نمایندگان دو دولت ایران و کره جنوبی برگزار می‌شود. سخنرانان افتتاحیه این رویداد معاون وزیر فرهنگ کره جنوبی و سفیر ایران در کره خواهند بود.

طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، فروم مشترک با برگزاری جلسات مذاکره دوجانبه در سه حوزه تخصصی بازی‌های ویدئویی، پویانمایی (انیمیشن) و محتوای دیجیتال آموزشی بین مجموعه شرکت‌های خصوصی دو کشور آغاز می‌شود و سپس با سخنرانی مقامات مسئول از طرفین ادامه پیدا خواهد کرد.

همچنین در مراسم دومین فروم مشترک، تعدادی توافق‌نامه‌ها و قرارداد همکاری مشترک میان شرکت‌های خصوصی ایرانی و کره‌ای امضا می‌شود.

هیئت عالی‌رتبه علمی و فناوری کشورمان در این سفر چهار روزه از گروه محتوای دیجیتال، بازی و انیمیشن در شهر سئول پایتخت کره جنوبی نیز بازدید خواهد کرد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد