بهبود موقت شرایط بازی‌های رایانه‌ای/ثبت درخواست رفع فیلتر در کارگروه فیلترینگ

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در بازی‌های رایانه‌ای دو مقوله‌ پینگ و جیتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در مورد پینگ یا به عبارت بهتر لیتنسی، یک مقدار عمده مربوط به مسیر بین‌الملل است و مقداری نیز به اپراتور اینترنتی شما برمی‌گردد. در مورد جیتر نیز هم‌مسیر بودن رفت و برگشت بسته‌های اینترنت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر بهبود در شرایط برخی بازی‌ها توضیح داد: هم‌اکنون با اتصال مستقیم به چهار شرکت والو، لیوت، بلیزارد و گیم‌فورج علاوه بر اینکه پینگ در ارتباط بین‌الملل با محصولات این شرکتها به هشتاد میلی‌ثانیه رسیده است و حدود ۵۰ درصد نسبت به قبل بهتر شده، بهبود بسیار شایانی نیز در جیتر مشاهده می‌شود که قطعا این راه‌حل موقت بهبود قابل توجهی برای شما به ارمغان خواهد داشت. البته هم‌زمان مذاکرات جهت انتقال سرورهای گیم کمپانی‌های محبوب شما به عنوان راه‌حل دائمی شروع شده و به زودی شما را از مراتب مطلع خواهم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به لزوم پیشرفت صنعت بازی‌های رایانه‌ای داخلی نیز تاکید و اظهار کرد:‌نکته مهم دیگر، بازی‌های رایانه‌ای تولیدشده در داخل کشور است. عده‌ای از جوانان و نخبگان میهن عزیزمان در کار تولید بازی‌های رایانه‌ای هستند و چشم و امیدشان حمایت شما و دولت است. امیدوارم با حمایت شما و ما روزی شاهد پیشرفت صنعت بازی ایرانی در سطح دنیا نیز باشیم.

جهرمی همچنین با اشاره به فیلتر برخی بازی‌ها و تلاش برای رفع فیلترینگ بیان کرد: در ضمن پست‌های زیادی در خصوص رفع فیلتر از برخی بازی‌ها درج شده بود. همچنین برای پیگیری این مطالبه لطفا درخواست‌های خود را در تارنمای کارگروه تعیین مصادیق جرائم رایانه‌ای ثبت کنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست‌های قبلی اینستاگرامی خود نیز به برقراری ارتباط با شرکت‌های بازی‌ساز اشاره کرده و نوشته بود: در اولین اقدام طبق اعلام کاربران و به خصوص جوانان استفاده‌کننده از بازی‌های رایانه‌ای، اتصال مستقیم با دو شرکت ولو و ریوت برقرار شد و هم‌اکنون بهبود بالای۵۰ درصد در بازی‌های دوتا، کانتر استریک و لیگ آو لجندس شاهد خواهیم بود، لطفا اسامی دیگر بازی‌های پرطرفدارتان را با بنده در میان بگذارید.

پیش از این نیز در اولین اقدامات، جهرمی درباره بهبود شرایط بازی‌های رایانه‌ای، در همین صفحه از کاربران خواسته بود مشکلات خود درباره بازی‌ها را با وی در میان بگذارند. او در پستی در این باره نوشته بود: شکایاتی از طرف برخی جوانان عزیز در خصوص عدم کیفیت شبکه اینترنت برای کاربرانی که از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند، مطرح می‌شود. اگر جزئیاتی از نام بازی‌هایی که مشکل دارند و نوع مشکل ارائه شود، پیگیری خواهم کرد. لطفا مراتب را از طریق سامانه ۱۹۵ گزارش کنید.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد