دولت دوازدهم اهمیت ویژه‌ای برای ایرانیان خارج از کشور قائل است

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد حسین سجادی نیری که در کره جنوبی بسر می برد، این سخنان را در جمع ایرانیان مقیم و دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های این کشور در شهر سئول عنوان کرد.
او با ابراز خرسندی از موفقیت های پژوهشگران ایرانی مقیم کره جنوبی، آنان را سرمایه های ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را به منظور استفاده از توانایی های این افراد در داخل کشور به کار خواهیم گرفت.
سجادی نیری اضافه کرد که برای محقق شدن این مهم، تسهیلاتی از قبیل معرفی فارغ التحصیلان به سازمان ها و شرکت های مرتبط با زمینه پژوهشی آنان، حمایت مالی برای برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی و همچنین استخدام برای دوره پسا دکتری، در نظر گرفته شده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری، عشق و عرق ملی نسبت به ایران را از اصلی ترین وظایف هر ایرانی فارغ از تفکر و عقیده آنان دانست و اضافه کرد: این عشق باعث ساختن کشور می شود.
وی در عین حال لزوم برقراری ارتباط میان سازمانها و شرکت های ایرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت که این ارتباط و تعامل، خود قدم بزرگی برای انجام پروژه های تحقیقاتی بزرگ و در نهایت شکوفایی صنعت میهن عزیزمان ایران خواهد شد.
سجادی نیری همچنین یادآور شد: ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از هیچ تلاش و کمک حمایتی در این زمینه از پژوهشگران به منظور دستیابی به اقتصاد پویا مبتنی بر فناوری در کشور دریغ نخواهد کرد.
او در بخش دیگری از سخنان خود فناوری های دارای اولویت برای کشور را فنآوری های ICT، هوافضا، نانو، فناوری های نرم فرهنگی و بایو برشمرد و به پژوهشگرانی که در این زمینه ها فعالیت دارند، اطمینان داد که بستر لازم برای انجام پروژه های تحقیقاتی در کشور برای آنان مهیا است.
وی اعلام کرد که در سازمان مطبوع خویش بیش از 110 خدمت جدید به شرکت های دانش بنیان ارائه خواهد شد که این خود انگیزه ای قوی برای دانش آموختگان خارج از کشور برای مراجعت به میهن خویش است.
سجادی نیری از نگاه خاص «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت های دانش بنیان و همچنین شرکت های در حال فعالیت که از این تسهیلات استفاده کرده و می کنند را به عنوان سند این مدعا بر شمرد.
همچنین در این نشست محمد جلیل پیران نماینده رایزنی علمی ایران در کره جنوبی نیز گزارشی از وضعیت جامعه علمی ایرانیان مقیم کره جنوبی برای حاضران ارائه کرد.
وی تعداد دانشجویان ایرانی در کره جنوبی را بالغ بر 300 نفر و تعداد پژوهشگران پسادکتری و فرصت مطالعاتی و اساتید ایرانی شاغل در دانشگاه های این کشور را 20 نفر عنوان کرد.
«پیران» همچنین با اشاره به تعامل بسیار خوب دانشجویان ایرانی و دانشگاههای کره ای، ادامه ایجاد ارتباط و توجه از طرف نهادهای ذیربط در کشور به این پتانسیل علمی را ضروری دانست.
نماینده رایزنی علمی ایران در کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات اتخاذ شده از طرف معاونت علمی و بنیاد نخبگان شاهد بازگشت سرمایه های علمی به کشور ایران باشیم.
محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راس هیاتی و به منظور شرکت در نشست سالیانه ایران و کره جنوبی در حوزه صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی به این کشور سفر کرده است.

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد