پوتین: آینده دنیا دست هوش مصنوعی است

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از یاهو نیوز، پوتین معتقد است برتری در حوزه هوش مصنوعی موجب کسب برتری بر دیگر کشورهای جهان در حوزه اقتدار و توانمندی های نظامی نیز خواهد شد.

پوتین که روز جمعه در نشستی با دانش آموزان این کشور سخن می گفت افزود که توسعه فناوری هوش مصنوعی فرصت ها و تهدیدهای خاص خود را هم به وجود می آورد که پیش بینی آنها از هم اکنون دشوار است.

این اولین بار نیست که چهره ای شناخته شده در سطح جهان در مورد اهمیت فناوری هوش مصنوعی و تاثیرگذاری آن بر آینده جهان سخن می گوید. پیش از این الون ماسک، مدیرعامل تسلا، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک، استفان هاوکینگ فیزیکدان برجسته در این زمینه اظهار نظر کرده و حتی هشدار داده بودند پیشرفت هوش مصنوعی حتی ممکن است به نابودی نوع بشر منجر شود.

الون ماسک که حامی ایده تهدید انسان ها توسط هوش مصنوعی است، مخالفان سرسختی مانند زاکربرگ دارد که اظهارنظرهای وی را غیرمسئولانه توصیف کرده است. ماسک هم در واکنش گفته است زاکربرگ درک محدودی از خطرات هوش مصنوعی دارد.

پوتین هم در اظهارات خود در مورد برتری انحصارطلبانه در حوزه هوش مصنوعی توسط کشوری خاص اظهارنگرانی کرده و وعده داده که روسیه آماده به اشتراک گذاری دانسته های خود در این زمینه با سایر ملل است. وی پیش بینی کرده که جنگ های آینده توسط پهپادهای خودکار انجام می شوند.

منبع: آی تی آنالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد