لزوم هدایت افراد توانمند به تولید بازی‌های رایانه‌ای با استانداردهای جهانی

به گزارش فناوری فرهنگی، علی صالحی‌نساج در نشست خبری دومین رویداد ملی بازی‌های رایانه‌ای (گیم‌آپ) اظهار کرد: رویداد استارتاپ یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک صنعت پول‌ساز و درآمدزا نام برد. ما صنایع مختلفی در زمینه فناوری اطلاعات داریم اما از صنعت بازی همواره به عنوان یک صنعت پول‌ساز نام برده می‌شود زیرا اثری که این صنعت بر فرهنگ ما و جوانان دارد، فراتر از سایر فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه اغلب نوجوانان بازی‌هایی انجام می‌دهند که تولید کشورهای دیگر هستند، گفت: دلیل این امر این است که کیفیت تصویر، کیفیت بازی و … استانداردهای لازم را دارد؛ بنابراین ما باید افراد توانمند را به این سمت هدایت کنیم که بتوانند بازی‌های تولیدی خود را به گونه‌ای طراحی کنند که استانداردهای بین‌المللی را داشته باشند٬ در این صورت است که بازی می‌تواند منبعی برای صادرات باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان ادامه داد: ما افراد توانمند کم نداریم؛ در خوزستان نیز با حمایت جوانان استان و شرکت‌های مختلف و بخش خصوصی در این عرصه گام برداشتیم. بنابراین باید تلاش کنیم از این رویداد نتیجه‌ای بگیریم که بتواند نشان دهد توانمندی استان در این صنعت کم نیست.

صالحی نساج افزود: اکنون ۶۰ شرکت‌کننده از ۱۵ استان در این رویداد شرکت می‌کنند و کسی که از استان دیگری در این رویداد شرکت می‌کند، می‌داند افراد توانمند در خوزستان کم نیستند. بنابراین ما به عنوان بخش دولتی باید کمک کنیم نخبگان از استان خارج نشوند و باید شرایطی فراهم شود که کسب و کار خود را در استان شکل داده و سپس آن را به سایر استان‌ها انتقال دهند یا بین‌المللی کنند.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم مواردی که موجب می‌شوند مجوز برای بازی یا کار یا شرکت نوپا اخذ شود، ساده‌تر شود و شرایط طوری باشد که دسترسی به این تسهیلات راحت‌تر باشد و روند کار طوری پیش رود که این رویدادها به سرعت به نتیجه برسند. داوری‌ها نیز به گونه‌ای باشد که شرکت‌کنندگان بتوانند کار خود را در آینده در قالب یک شرکت ادامه دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان در خصوص برگزاری دومین رویداد بازی‌های رایانه‌ای درخوزستان٬ گفت: این رویداد سه روزه است که یک دبیر اجرایی و یک دبیر علمی دارد و در هتل کاروانسرای آبادان برگزار خواهد شد. دلیل برگزاری این رویداد در آبادان این است که از ظرفیت شهرستان‌های استان نیز استفاده شود٬ زیرا تمام افراد توانمند در مرکز استان مستقر نیستند و برای شناختن این افراد و حمایت از آنها، این رویداد در این منطقه برگزار می‌شود. به طور قطع رویداد بعدی نیز در یکی دیگر از شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

منبع:خوزنامه

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد