مهدی شفیعی در پایان خاطر نشان کرد: حضور جناب آقای مسجد جامعی نه به عنوان یک عضو شورای شهر که به عنوان یک همراه همیشگی فرهنگ و هنر کشورمان و همینطور حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای مازنی نماینده محترم مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این مراسم را خیر مقدم می‌گویم و از ایشان برای توجه به تئاتر در هر جایگاهی که بوده‌اند سپاسگزاری می‌کنم.

بخش بعدی مراسم که به بزرگداشت‌ها اختصاص داشت با حضور احمد مسجدجامعی، داریوش اسدزاده، اصغر همت، خسرو طالب‌زاده، علیرضا تابش و مهدی شفیعی از هنرمندان پیشکسوت نمایش‌های آیینی و سنتی از جمله علی قویدل، مظفر قربان‌نژاد، غلام بابوته، علی فتحعلی، تقی نبئی و مهدی چایانی تقدیر و هدیه نقدی به آنها اهدا شد.

در ادامه این مراسم احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران طی سخنانی متذکر شد: در زمانی که داوود فتحعلی بیگی این جشنواره را آغاز کرد آقای علی منتظری مدیر مرکز هنرهای نمایشی بود. این میزان از استقبال در آن زمان وجود نداشت و فعالان این حوزه سن و سال بالایی داشتند و کارها نیز از تنوع برخوردار نبود. در مقطعی که قرار شد نمایش‌ها در مجامع بین‌المللی اجرا شوند، نگران آن بودیم که خارجی‌ها با این آثار ارتباط برقرار نکنند و هنر ایران به شکل درست معرفی نشود. اما برعکس شد و آن‌ها از نمایش‌ها بسیار استقبال کردند.

او با یادآوری خاطره‌ای از معین‌البکا هاشم فیاض و برنامه‌های که در دوران مدیریتش در وزرات ارشاد و به ویژه خارج از کشور برگزار شد، یادآور کرد: راز ماندگاری این آثار در فرهنگ ما به ویژه در بین جوانان این است این آثار روایت زندگی را به صورت چهره به چهره و بداهه به نمایش می‌گذارد و از تمام ظرفیت‌های تاریخی، اجتماعی، محلی، گویشی و… استفاده می‌کند و به نوعی تاریخ و فرهنگ ایران را روایت می‌کند.

مسجد جامعی درباره اختصاص مکانی به منظور اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی تصریح کرد: سال‌های گذشته پیشنهاد زمینی که در کنار تئاتر شهر قرار دارد را برای تبدیل به “تکیه شهر” که مانند تکیه دولت باشد، را مطرح کردم و حتی نقشه‌های مربوط به آن هنوز در فرهنگستان هنر موجود است. در نهایت برای آن فضا کاربری دیگری در نظر گرفته شد، اما امیدوارم در دوره جدید مدیریت شهری شاهد گسترش بیشتر فرهنگ و هنر در شهر باشیم.

پس از سخنان احمد مسجدجامعی اجرای نقالی توسط هنرمند خردسال آندیا حیدری و اجرای رقص محلی توسط گروهی از نوجوانان  آذری با عنوان گروه آیلان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

قرائت بیانیه کانون‌های نمایشی توسط محمدحسین ناصربخت، دیگر بخش مراسم بود .

بخش پایانی مراسم اختصاص به برگزیدگان و تقدیر از هنرمندان نمایش های آئینی و سنتی داشت.

حسین تفنگدار برای نگارش نمایشنامه “راز نقل آخر”، عسل عصری ملکی برای نگارش نمایشنامه “چهل گی”، علی عزیزی برای نگارش مجلس شبیه “کین ایرج” قدردانی شدند.اسماء رنجبری نقال کودک از تبریز، آندیا حیدری نقال خردسال از کرمانشاه به عنوان کوچکترین نقال بخش جوانه‌های نمایش ایرانی، حسین ربیعی برگزیده بخش خیمه شب بازی برای استمرار و تلاش در حوزه نمایش خیمه‌شب‌بازی و گروه شبیه‌خوانی دریای ولایت نیز به سرپرستی مهدی دریایی برای توجه به نسخ نادر تعزیه، برگزیدگان کانون تخصصی نمایش‌های آئینی و سنتی شدند.

همچنین جایزه ویژه علی نصیریان به گلاب آدینه برای اشاعه نمایش ایرانی اهدا شد که نورا هاشمی دختر او به نمایندگی از او این جایزه را دریافت کرد.

در ادامه مراسم حسین جمالی برای تلاش پیگیر در تولید نمایش‌های خلاقه و حضور در ادوار مختلف جشنواره، وحید شاهینی برای حضور مستمر در نقش سیاه نمایش‌های شادی‌آور، علی جباری برای حضور مستمر در عرصه موسیقی نمایش‌های شادی‌آور سنتی، شاهین علایی‌نژاد به جهت بازی در نمایش‌های شادی آور و وحید نفر برای تلاش مستمر و حضور در نمایش‌های مختلف آئینی و سنتی تقدیر و قدردانی شدند.

 این مراسم  با استقبال هنرمندان و علاقمندان روبرو شد. حجت الاسلام مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ،احمد مسجد جامعی ، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر، حجت‌الاسلام بهداروند عضو شورای نظارت، پیمان شریعتی ،محمدحسین ناصر بخت،قادر آشنا، هوشنگ توکلی ، بهزاد فراهانی، هادی مرزبان، عطاءالله کوپال، عبدالرضا اکبری، خسرو احمدی، قاسم زارع ، فرزانه نشاط خواه، فرزانه کابلی، جواد انصافی، اردشیر صالح‌پور، داریوش اسدزاده، جمشید جهانزاده،اردشیر صالح پور، جلال تجنگی،کیوان نخعی، علی اکبر عبدالعلی زاده ، وحید لک ، مهدی حاجیان ،سید علی صدوقی تدین ، داوود داداشی، مریم معترف  و… از جمله هنرمندان و چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.