سلام سینما

به گزارش فناوری فرهنگی،بیست سال پیش محسن مخملباف که در اوج شهرت به سر می‌برد، به مناسبت صد سالگی سینما آگهی برای جذب بازیگر به روزنامه‌ها  داد. در پی این آگهی حدود پنج هزار نفر از مردم در باغ فردوس حاضر شدند و اتفاق‌های این روز یکی از جنجال برانگیزترین فیلم‌های آن دوران را شکل داد. اما امروزه با جست و جوی سلام سینما اولین نتیجه در موتور جست و جوی گوگل وب‌سایتی است که عمر آن حدود ۳ سال بیش‌تر نیست.

سلام سینما بر اساس یک ایده‌ی ساده شکل گرفته است. این که هر فیلم صفحه‌ای داشته باشد که نقدهای منتقدین و نظرات مردم در آن منعکس شوند و بر اساس این نظرها رتبه‌ای به هر فیلم داده شود. تا این جای کار شاید با خلاقیت زیادی مواجه نشویم اما چرا استارت‌آپ سلام سینما می‌تواند به یکی از صفحات مرجع مخاطبان سینما تبدیل شود؟ شاید نوآوری این سایت را در همین سادگی بتوان دید. سایت‌های زیادی سعی کرده‌اند دایره المعارف کاملی از فیلم‌ها باشند یا تمام نقدهای یک فیلم را در یک جا جمع نمایند اما مخاطب معمولا در مراجعه به این سایت‌ها با انبوهی از اطلاعات مواجه می‌شود که الزاما برای او جذاب و کاربردی نیستند. کاری که یاهو در دنیای جست و جوگرها و سرویس دهنده‌های اینترنتی با کاربرانش می‌کرد. آن قدر خدمت در صفحه اول به او معرفی می‌کرد که از خیر جست و جوی ساده‌اش نیز بگذرد و به گوگل پناه ببرد.

اما سلام سینما دقیقا آن چیزی را که شما می‌خواهید به شما می‌دهد. مشخصات عمومی از فیلم و خلاصه داستان که اگر برای‌تان کافی نبود می‌توانید به توضیحات بیش‌تر مراجعه کنید، نقد منتقدان و نظرات مردم. چیزهایی که هر کدام ارزشی برای کاربر دارند. برای مثال ممکن است فیلمی که کاربران عادی با آن موافق بوده‌اند نظر منتقدین را جذب نکرده باشد و فیلمی که منتقدین پسندیده‌اند آن چنان به مذاق مخاطب عام خوش نیامده باشد. اما در سلام سینما در یک صفحه می‌توانید به این‌ها پی ببرید. جدول رده‌بندی فیلم‌ها و سریال‌های شبکه خانگی نیز از دیگر خدمات مفید این سایت است. امری که می‌تواند به کمک بسیاری برای یافتن فیلم مناسب روی پرده بیاید.

با این وجود سلام سینما هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن دارد. هر چند از تجربه کاربری سایت تعریف کردیم اما ظاهر سایت جای بسیاری برای پیشرفت دارد. از سوی دیگر نبود نقد تخصصی برای بسیاری از فیلم‌ها که شاید به کم کاری و کم تعداد بودن منتقدین حرفه‌ای مربوط باشد از نکات ضعف دیگر است. این امر را از این منظر نکته ضعف می‌دانم که سلام سینما پتانسیل تبدیل شدن به شبکه اجتماعی منتقدین و حتی ایجاد بستری برای کسب درآمد برای آن‌ها را دارد. همچنین امکان خرید بلیط فیلم نیز از امکانات جذابی می‌تواند باشد که به سایت اضافه شود.

منبع: شبکه نوآوری

کانال-1-300x74

 

یک نظر

  1. ممنون از سایت خوبتون

     

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد