فضای مجازی نیازمند تولیدات قرآنی است

به گزارش فناوری فرهنگی، آیت الله محمدرضا حشمتی، ظهر چهارشنبه، در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور که در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: در بین معجزات انبیاء، معجزه پیامبر اسلام (ص) خاص و ویژه است، معجزات سایر انبیا حسی و قابل مشاهده بوده است امّا معجزه پیامبر براساس تعقل و تفکر قابل درک است.

وی ادامه داد: رمز ماندگاری قرآن نیز در همین تعقل و تفکر است، چون خداوند منشاء تفکر است قرآن ماندگاری خواهد داشت.

آیت الله حشمتی تصریح کرد: سایر معجزات را می توان انکار کرد، زیرا نقل تاریخی است و به اتمام رسیده اند، امّا قرآن همگی را به محاجه دعوت می کند.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برداشت حاصل از تفکر معجزه است، قرآن در آیات زیادی دستور می دهد که بیندیشید و ماندگاری قرآن، قدرت تعقل و تفکر را نشان می دهد.

بین میزان تحصیلات و پیوستگی به مظاهر ایمانی رابطه عکس وجود دارد

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: موج سوم پیمایش های انجام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد نشان می دهد که هرچه میزان تحصیل بالاتر رود علاقمندی و پیوستگی به مظاهر ایمانی کم می شود.

وی ادامه داد: در حالی که این مسأله باید برعکس می شد چون هنگامی که علم بالاتر رود استقبال باید افزایش یابد.

آیت الله حشمتی تأکید کرد: نقش حوزه علمیه و دانشگاه در این زمینه می تواند پررنگ باشد، آن ها می توانند جوانان را به قرآن نزدیکتر کنند تا از این اعجاز بیشتر استقبال شود.

وی گفت: دلبستگی به قرآن در مراتب تحصیلی پایین تر بیشتر است و این باید ادامه دار باشد.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: انتظاری که از حوزه و دانشگاه وجود دارد این است که جشنواره ها را هدف ندانند و آن را نقطه آغازی برای شروع درنظر بگیرند که براساس آن شروع به تولید علم کنند.

آیت الله حشمتی افزود: باید بین جشنواره درون دانشگاهی با سایر دستگاه ها تفاوت وجودداشته باشد و نباید رشته ها مشترک باشند، کارهای جدیدی باید صورت گیرد.

وی در پایان گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره همگی به فیض رسیده اند، از مجموعه عواملی که اسباب این نشست را فراهم کردند سپاسگزاری می کنم.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد