نیازمند اینترنت ویژه کودکان هستیم

به گزارش فناوری فرهنگی، سردار غلامرضا جلالی در نشست فضای مجازی و آئین همسرداری در جمع خانواده کارکنان سازمان پدافند غیرعامل، با گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر، این اعیاد را تداوم بخش رسالت و راه پیامبران توسط امامت توصیف کرد و گفت: امروز حکومت فقها و ولایت فقیه ادامه دهنده راه امامت است و ما را به ولایت و پیامبران متصل می‌کند و اگر مانند سایر مذاهب این رویکرد را نداشتیم، ما را به دلیل احساس نداشتن نسبت به نیازمندی‌های روز، به واپسگرایی و عقب‌گرا بودن متهم می‌کردند.

جلالی تصریح کرد: اجتهاد زنده و به روز شیعه و نظام پاسخگو بودن دین و فقه به نیازمندی‌های روز بشر در ذات دین و غدیر وجود دارد.

وی اظهار کرد: ولایت فقیه یعنی برداشت و دکترین امام (ره) از دین و اداره مردم و حکومت به شکلی که دین در حکومت ممزوج باشد و این تلفیق دقیق و علمی و درست از نحوه حکومت که به آن اجتهاد زنده شیعه یا مدل مرتقی ولایت فقیه می‌گوییم به ما نشان می‌دهد در شرایط حاضر چگونه می‌توانیم ادامه‌دهنده راه ائمه بزرگوار باشیم.

جلالی گفت: رسالت سازمان پدافند غیرعامل کشور مصون سازی کشور در همه ابعاد در برابر تهدیدات دشمن است و از آنجایی که نگاه ما به غدیر، تداوم بخش راه پیامبران و ائمه و ولایت است، این کشور را کشور امام زمان(عج) می‌دانیم و این مسئولیت مصون‌سازی بسیار سنگین و بسیار انقلابی و دینی و ارزشی است که باید به این مسئولیت خطیر و حساس، افتخار کرد و همه‌ همت و تلاشمان را برای آن به کار گیریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه به بیان نقش و جایگاه خانواده در اسلام پرداخت و افزود: محور اجتماعی دینی ما خانواده است و در دین اسلام توصیه‌ها و بایدها و نبایدها حول یک مفهومی بنام خانواده شکل می‌گیرد.

جلالی افزود: شعارهای کاهش جمعیت مانند فرزند کمتر، زندگی بهتر از سیاست‌های استعماری دشمن است که برای جامعه مسلمانان طراحی کرده‌اند و از نظر نقش اجتماعی باعث از بین رفتن نسل‌ها و یک طیف جامعه در یک بازه سی‌ساله می‌شود.

وی گفت: اروپایی‌ها از ۶-۷ سال گذشته استراتژی محدودکننده جمعیتی کشورهای خود را بهم زده‌اند و سیاست تشویقی افزایش جمعیت را دنبال می‌کنند که این سیاست کاهش جمعیت در کشور ما غلط بوده و هست.

جلالی افزود: با مقایسه جمعیت فعلی کشور با زمانی که جمعیت کشورما حدود ۲۰ میلیون نفر بود متوجه می‌شویم که کیفیت زندگی و غذا و بهداشت به مراتب بهتر از گذشته است، ولی نرخ رشد جمعیت در کشور ما حدود ۱.۸ درصد است که این یک هشدار است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: به دلیل اهمیت جایگاه خانواده تمامی تهدیدات دشمن در بعد فرهنگی و سیاسی بر روی خانواده متمرکز است و تضعیف خانواده اصلی‌ترین هدفی است که دشمنان دنبال می‌کند.

وی افزود: یک خانواده دینی و مستحکم که در آن عشق و محبت حاکم باشد و در آن اختلافات وجود نداشته باشد، فرزندی مستحکم و انقلابی مانند شهید حججی تربیت می‌کند که هنگامی که او را به مسلخ می‌برند، چهره برافروخته و انقلابی و باعظمتش یک کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

جلالی تصریح کرد: رسانه، اصلی‌ترین ابزار تهاجم به خانواده است و به دلیل اینکه تهدید نرم محسوس نیست باید بسیارهوشیار و مراقب بود که ذهن و فکر افراد را فرا نگیرد.

وی افزود: با وجود همه انتقادها و اشکالاتی که از صداوسیمای جمهوری اسلامی مطرح می‌شود، صدا و سیما در مقایسه با شبکه‌های ماهواره‌ای یکی از پاک‌ترین و بهترین تلویزیون‌های دنیا است و با بررسی‌ها و محوریابی‌های تخصصی که از فیلم‌ها و سریال‌های پخش شده از ماهواره‌ها صورت گرفته، شکستن نهاد خانواده محور همه این فیلم‌ها است.

جلالی در ادامه گفت: توصیه به بی‌بندوباری در خانواده، مشروع دانستن طلاق عاطفی، فردگرایی و جداسازی فرد از خانواده ، نهادینه‌کردن خیانت به عنوان یک حق قانونی و فرهنگ‌سازی رفتارهای خارج از مفاهیم دینی در فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای گنجانده شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: امروزه شبکه‌های اجتماعی به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده و فرایندی که برای توسعه فناوری پیش‌بینی شده است، زندگی آینده و امروز ما را در خود پیچیده، به شکلی که آینده خود و فرزندان ما کاملاً در فضای مجازی آمیخته است.

جلالی ضمن برشمردن خاصیت‌ها و مزایای فضای مجازی، آسیب‌هایی مانند ترویج مفاهیم فحشا و فساد در خانواده، تبلیغ مفاهیم جنسی، شخصی‌سازی محیط مجازی برای انجام گناه و امکان ارتباط با بیگانگان و جاسوسی و بهره‌برداری امنیتی از افراد برشمرد و تصریح کرد: مخفی و پنهان بودن هویت‌ها از دیگر ویژگی‌های فضای مجازی است و هیچ قطعیتی وجود نداشته و باید به هویت افراد در این فضا کاملا مشکوک نگاه کرد.

وی ادامه داد: امکان شخصی‌سازی و ایجاد ارتباط دوطرفه از دیگر ویژگی‌های فضای مجازی است و در این فضا هر داده‌ای که تولید می‌شود قابل از بین بردن نیست و امکان کنترل و بازرسی در همه این شبکه‌ها وجود دارد.

جلالی در پایان آموزش و آگاهی‌بخشی در فضای مجازی را راهکار مقابله با تهدیدات این فضا دانست و افزود: در آینده نیازمند اینترنت ویژه کودکان هستیم و باید به نوجوانان و جوانان در این رابطه هم آموزش و آگاهی داد و هم کنترل‌شان کرد و همچنین با توجه به وجود فساد در رده‌های سنی میانسال و بزرگسال، این افراد هم نیازمند آگاهی و آموزش از فضای مجازی هستند.

منبع: آی تی آنالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد