شکوفایی بازی های رایانه ای در ایران/ بهینه سازی خدمات اینترنتی به نفع گیمرها

به گزارش فناوری فرهنگی، وب سایت رسمی Esports Observer، اعلام کرد: ایران در ماه جاری میزبان دو مورد از بزرگ ترین رقابت های بازی های  رایانه ای آنلاین و آفلاین در سطح کشور بود که در حوزه بازی هایی همچون Dota 2،  CS:GO، Fifa، Rainbow Six Siege، و تعدادی بازی های موبایلی و کنسولی دیگر برگزار شدند.

امسال توجه مقامات ایرانی بیش از پیش به Dota 2 و CS:GO جلب شده است.
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در صفحه رسمی اینستاگرام خود به علاقمندان Dota 2 و CS:GO  اطمینان خاطر داد که دولت با جدیت پیگیر بهینه سازی خدمات اینترنتی کشور است تا گیمرها بتوانند نهایت لذت را از بازی های مورد علاقه خود برده و بر آنها متمرکز شوند.
وزیر ارتباطات در همان پیام از جامعه جوانان خواست تا اگر بازی های محبوب و پرطرفدار دیگری نیز سراغ دارند که از ضعف زیرساخت های اینترنتی رنج می برند، آنها را اعلام کنند تا دولت بتواند آنها را نیز مد نظر قراردهد.
وی همچنین در ادامه پیام خود  اظهار کرد: “رقابت های گیمینگ آنلاین برای کشور یک فرصت طلایی محسوب می شوند و به همین منظور، یک برنامه کاربردی و مدون در دستور کار وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات قرار گرفته است.”
 شایان ذکر است،‌این ماه، تنها در تهران دو رقابت عمده برگزار شد که از جمله لیگ بازی های رایانه ای ایران (ILG) در شش رشته و با مجموع جوایزی نقدی معادل یک میلیارد ریال، و همچنین بازی های الکام گیمز (ELECOM) در نه رشته و با مجموع جوایزی نقدی معادل چهارصد میلیون ریال که محل برگزاری مسابقات الکام گیمز امسال، باغ کتاب تهران بود.
بازی های الکام گیمز با مرحله انتخابی مقدماتی به صورت آنلاین در سطح ملی آغاز  شدند، برندگان مرحله آنلاین، 19 شهریور ماه جهت برگزاری مرحله نهایی بصورت LAN گرد هم  آمدند.
همچنین قهرمانان این دوره از بازی های الکام گیمز این فرصت را به دست آوردند تا به عنوان نماینده ایران در رقابتهای لیگ بین المللی ترکمنستان (AIMAG) حضور یابند.

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد