وزیر ارتباطات: الکسای ایرانی راه می‌افتد

به گزارش فناوری فرهنگی،  محمد جواد آذری‌جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره برنامه وزارتخانه متبوعش برای مقابله با دلال‌بازی برخی اپراتورها که برای فروش شماره‌های رند با مشترکان تماس می‌گیرند گفت: اولا اصلاح کنم که این تماس‌ها از طرف اپراتورها نیست،‌ ثانیا به مردم عزیزمان توصیه می‌کنم که این تماس‌ها را جواب ندهند. اگر چنین تماس‌هایی با مردم صورت می‌گیرد آن را از طرف نظام بازاریابی شخصی بدانند چرا که از طرف اپراتورها تایید نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر مشترکان شماره خاصی دارند و می‌خواهند آن شماره را در اپراتور دیگری داشته باشند، روی سایت‌های اپراتورها قرار داده شده و می‌توانند از این طریق برای خرید با قیمت مصوب اقدام کنند. این بازاریاب‌ها از علاقه مردم استفاده می‌کنند و تماس می‌گیرند که مثلا ما از فلان اپراتور هستیم و بعد هم سیم کارتی را با قیمت بالاتر به مشترکین می‌فروشند حتی در مواردی سیم کارتی که ارسال شده، با شماره مورد نظر همخوانی نداشته است. این مساله نیاز به هوشیاری و اطلاع رسانی دارد البته ما بررسی کرده‌ایم که اپراتورها چنین کاری را نمی‌کنند و افرادی در بازار این کار را انجام می‌دهند که البته مکانیزمی وجود ندارد که بتوانیم در بازار آنها را دنبال کنیم. البته من برای پیگیری این موضوع با اپراتورها صحبت می‌کنم تا این شیوه را تسهیل کنند تا مردم بتوانند از طریق اپراتورها این کار را انجام دهند تا این فاصله بین نیاز مردم و خدمات اپراتورها پر شود.

همچنین در خبری دیگر از خبرگزاری شبستان، آذری جهرمی از مطالعه مرکز تحقیقات مخابرات روی ایجاد سایت رتبه بندی ایرانی خبر داد و گفت: این مطالعه به زودی اجرایی خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ایجاد سایت رتبه بندی در ایران گفت: مرکز تحقیقات مخابرات پروژه بسیار مهمی در این حوزه داشته است که نتایج اولیه آن استخراج شده است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم به زودی این سایت را راه‌اندازی کنیم.

منبع: آی تی آنالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد