زمان برگزاری جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی مشخص شد

به گزارش فناوری فرهنگی،  به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمد سلگی در این جلسه با اشاره به ضرورت توسعه این جشنواره گفت: تلاش وسیعی باید صورت بگیرد تا جشنواره مصرف کالای فرهنگی در جامعه تعمیق پیدا کند و زمینه برای بستر سازی جهت مصرف کالاهای داخلی ایجاد شود.

وی ادامه داد: ایده‌ها و طرح‌های جدید می‌توانند به این جشنواره کمک کنند. همچنین باید تلاش شود تا نواحی ایران نیز درگیر این جشنواره شوند زیرا پتاسیل‌های بسیاری برای این منظور در نواحی گوناگون کشور وجود دارد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی با تاکید بر توجه به دستاوردهای کشورهای دیگر در حوزه تولید کالاهای فرهنگی گفت: یکی از بخش‎های این جایزه توجه به تحقیقات و آثار منتشر شده در حوزه کالاهای فرهنگی است و خوشبختانه سال گذشته 945 اثر در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقاله به جشنواره ارسال شده‌ است. این بخش جشنواره باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا مسیر راه آینده جشنواره را توسعه بخشد.

در ادامه این جلسه علی فریدونی؛ دبیر برگزاری جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی نیز به ارایه گزارشی از روند برگزاری جشنواره در دو دوره پیش پرداخت و گفت: نخستین دوره این جشنواره در سال 1394 در سه بخش اسباب‌بازی، کتاب اسباب‌بازی و نوشت‌افزار برگزار و بیش از 300 اثر به جشنواره ارسال شد. سال گذشته نیز بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. همچنین نمایشگاه تخصصی این جشنواره نیز به مدت سه روز در محل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برپا بود.

وی ادامه داد: در دومین دوره این جشنوار با مصوبه شورای سیاست‌گذاری بخش پژوهش نیز به جشنواره اضافه و خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد. همچنین یکی از دیگر مصوبات شورا در سال گذشته ایجاد دبیرخانه دایمی برای جشنواره بود که به امضای وزیر وقت رسید.

در ادامه جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد تا جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی هرساله در دیماه برگزار شود. از دیگر مصوبات این جلسه انتخاب نام و طراحی لوگو برای جشنواره بود و مقرر شد در جلسات آتی شورا تعیین نام و طراحی

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد